Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Jag har en MBP från -09, tyvärr bara core duo II, men uppgraderad till 8Gb RAM och 7200 varvs 500Gb disk. Jag kör Logic studio 8 utan problem och använder ett RME 800 som ljudkort. Nu funderar jag på att köpa en extern disk med ett antal samplingsbanker från Soundsonline. Det blir för stort att lägga in på MBP:n, skulle jag göra det får jag bara plats en el ett par banker. Man rekommenderar firewire 800 men jag har ju bara ett uttag på MBP:n. Det finns ju dock ett uttag till på ljudkortet. Går det att använda, kommer man åt disken via RME:n? Går det annars att splitta en firewire utan problem. Kommer inte att använda så mycket samtidigt från den externa eftersom processorn förmodligen inte kommer att palla med. Jag har ett USB2-uttag också om jag lägger allt annat på en hubb, men hur klarar den att streama ljud, och hur många.

Egentligen skulle jag vilja uppdatera rejält, men no money no honey. Detta blir om det funkar så man klarar sig tills man har råd att byta upp sig.

Tacksam om nån har några tankar om detta, skulle vara till stor hjälp. Erbjudandet på ljudbankerna går ut siste februari, 75% rabatt!

Annons
booster (oregistrerad)
Postat

Hej

Det är inga problem att seriekoppla diskar och ljudkort via FW.

Mvh

Joakim

Postat

Kanon! Då satsar jag nog på att köpa disken. Skulle nåt skita sig har man ju biblioteket till man bytt upp sig. Pröva bör man annars dör man.

Tack för svar och ha det bra

Carl

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.