Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hurrrra!!

Lång historia kort, detta kommer att låta konstigt jag vet.

Jag har alltid bara kunnat spela in i i typ 30-45 min, sedan får jag oftast kraftig huvudvärk, mår illa och blir yr. Jag använder inga högtalare som monitorer utan hörlurar (K-66). Då dessa är "monitorer" är det ganska diskant och med distad gitarr som jag spelar in till 99% blir det väldigt mycket brus och dist.

Jag provade imorse att köra ut till mina vanliga högtalare när jag lyssnar av min inspelade musik och lurar bara när jag spelar in. Jag kopplade in vanliga skethögtalarna till mitt saffire-kort och lyssnade i "luften" istället för lurarna. Detta verkar ha fixat mitt problem!!! Jag har spelat in nu i 2-3 timmar (småbarnsförälder, uppe tidigt) utan att få ont i huvudet! Otroligt! Trodde inte jag skulle kunna bli av med detta problem.

Vet inte om någon annan har samma problem, men lurar kan verkligen ställa till det tydligen.

Nu ska jag direkt leta blocket efter ett bra bra beggade monitorer för runt 1000-lappen!

Annons
Postat

Ja, att lyssna i lurar under en längre tid, och framför allt om de inte är så bra, är ingen höjdare alls. Öppna lurar är annars ett alternativ, blir lite lättare.

HURRA 😄

Postat

Tips: Musikcentralen har även billigare "monitorer" bl a ett par Kurzweil-högtalare kostar tusenlappen och de låter bra sett till den låga prislappen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.