Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå.

Nu har jag fått igång CB 64 på win7 disken.

Men varför híttar inte CB session strings?

Har installerat den i VST pluggins tror jag.

Annons
Postat

Du tror det säger du? Cubase letar primärt efter pluggen Kontakt. Session strings är ett samplingsbibliotek som nyttjas av Kontakt. Det biblioteket letar du upp inne i själva samplern Kontakt (om du har hittat den). Så se till att du har Kontakt installerat och synligt i Cubase, därefter rotar du efter stråkarna i Kontakt under "libraries" och pekar på rätt mapp.

Postat

Jag menar att jag startar CB och väljer en midi kanal.

Sen går jag till fliken VST instrument tror jag den heter. m en där hittar jag ingen Kontakt?

Postat (redigerat)

Det dumma med vissa installationsprogram är att de föreslår en sökväg som inte pekar dit där värdprogrammet letar efter pluggarna.. typ något i stil med C:\Programfiles\VSTplug-ins och då funkar det inte... så om du var snabb förbi den biten kan du likväl ha skapat en helt ny katalog.. och då kommer inte Cubase hitta pluggen.. det du kan göra är att gå in under Plug-in information och lägga till sökvägen till den nya katalogen istället för att installera om..

Redigerat av Lundin
Postat

Det dumma med vissa installationsprogram är att de föreslår en sökväg som inte pekar dit där värdprogrammet letar efter pluggarna.. typ något i stil med C:\Programfiles\VSTplug-ins och då funkar det inte... så om du var snabb förbi den biten kan du likväl ha skapat en helt ny katalog.. och då kommer inte Cubase hitta pluggen.. det du kan göra är att gå in under Plug-in information och lägga till sökvägen till den nya katalogen istället för att installera om..

Ja presis så fick jag göra. men den grymtade ett tag innan den köpte det.
Postat

Har en gammal The Grand som jag försökte installera. Men vart tog den vägen? Det som gör mig förbannad är att man inte kan söka i Win7 som man kunde i XP.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.