Jump to content
Annons

Drumkit...


StarProductions

Recommended Posts

Tja...

1. Tänkte höra om någon vet vilken plugg jag ska ha om jag e ute efter riktigt bra techno/rave/trance kit. D e kaggen som e viktigast för mig.

Fick råd om att köpa en Korg Triton för att kiten e bra, men d måste ju finnas mjukvarusynthar som kan uppfylla mina krav.

2. En grej till, nån som vet vilken plugg Linda Bengtzing har använt i låten Alla Flickor. Jag gör nämligen iranska låtar och där har vi samma rythmer som "Alla Flickor" 6/8. Jag e ute efter just arpeggiatorer som klarar av denna typ av rytm. De anndra kör ju bara vanliga 4/4.

Tack.... 🙂

Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. köp samplingsskivor istället. Finns massor för just Dance/Trance/techno.

Eller leta efter en plugg som emulerar en Roland 909.

Rebirth från Proppelerhead var bra fast det är ett fristående program

Kolla även in denna

http://www.soniccharge.com/

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Roll_over (oregistrerad)

Jag har trumljud som heter DFH superior (världens bästa trumljud) låter helt bra och innehåller 35 gig trumljud..jag säljer fakrtist min nu..så om du skulle vara intresserad ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har trumljud som heter DFH superior (världens bästa trumljud) låter helt bra och innehåller 35 gig trumljud..jag säljer fakrtist min nu..så om du skulle vara intresserad ?

Jag skulle vilja höra en bra Techno-kagge från det programmet 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Tänkte höra om någon vet vilken plugg jag ska ha om jag e ute efter riktigt bra techno/rave/trance kit. D e kaggen som e viktigast för mig.

Fick råd om att köpa en Korg Triton för att kiten e bra, men d måste ju finnas mjukvarusynthar som kan uppfylla mina krav.

Jag skulle undvika Triton om jag vore du.

Sen beror det ju lite på hur du jobbar.

Är det Battery i Cubase som gäller så kan ju samplingsskivor säkert lösa problemen.

Annars kanske titta på MicroTonic (vst-plugg) och möjligtvis Hypersonic, som ju är en riktig smör-och-bröd-plugg där du även får bra moderna kit.

Har du större budget så kolla upp Stylus RMX eller Reason 3.

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...