Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu står ett av mina favorit daw's på tröskeln för att snart tippas över i ett nytt rum tillsammans med den allt så spännande "Push" i ryggen. 5:e Mars är datumet och kan inte låta bli att längta.

Men vad är folks förhoppningar och förväntningar kring detta släpp?

Personligen är mina förhoppningar att man har sett över automationsproblemen samt att integreringen med max/msp inte påverkar stabiliteten i programet.

Men jag ska iallafall förhandsboka push. Det står klart 🙂

Pijs

Annons
Postat

Inte testat m4l i 8an då jag bara har Ableton Live Suite 8.

Om man bortser från funktioner så utnyttjar 9an flera cpu-kärnor samt finns som 64-bit.

• 3 veckor senare...
Postat

Jag ser att priserna nu gått ned. 200 EUR för att uppdatera min Suite 8 till Suite 9.

650 EUR kostar det med Push också.

Jag vet inte ärligt talat, jag tror jag väntar ett tag. Har precis varit på semester och det skulle svida rätt ordentligt att hosta upp nästan 6000kr just nu.

Postat

Ja, det är inte den roligaste månaden för min plånbok men jag ska nog kunna prioritera om lite så att en beställning på Live 9 och Push sker under helgen. :-)

Sen får man väl vänta till sommaren innan dom kan lev. Push men vad gör man inte för lite rabatt. :-)

Postat

Mm, tänkte detsamma. Lika bra att slå till. Men 16veckor och framåt är fan lång tid. Kanske hinner göra en juldänga lagon tills den dyker upp 🙂

Postat

Mm, har alltid gillat m4l men nu känns det betydligt mer finslipat. Och ett plus för den nya eq8an och glue 🙂

• 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

Hoppar in i den här tråden och vill höra lite intryck: Har ni fått hem PUSH än eller var det önsketänkande? Det står 16 veckor på deras egen hemsida ang. leverans av PUSH.

Hursomhelst, testade Live 9 demo't igår och gjorde en låt på 10 minuter så inspirationen har gått i taket.

Fråga: Kan man jobba enbart med PUSH utan att titta på datorns skärm?

Kan man öppna VST-pluggar (FX) inifrån PUSH och lägga dem som Insert på instrument /Audiospår, skapa Send FX med VST pluggar och kan man öppna VST Instrument på egna kanaler UTAN att behöva känna behovet att dels titta på skärmen och i samma veva SLIPPA använda mus och tangentbord?

Vore ju mer kanon än man kan hoppas på.

p.s och kom inte med något "Nej det går inte" 😄

Redigerat av Lundin
Postat

Fick min push idag!

Återkommer med lite intryck när jag testat den.

Postat

Testade den lite idag på 4sound men det var lite juck med att deras dator inte kunde installera VST pluggar vilket är det jag mest vill veta ur det funkar.. Annars verkade det vara smidigt att kunna koncentrera sig på hårdvaran och skapa direkt därifrån utan allt för mycket störande sidospår via tangentbord och mus.

Dessvärre kändes det inte helt 100 med vad visa funktioner gjorde och inte heller i vilka lägen man skulle stå i för att få fram vissa saker.. men konceptet känns lovande.

Postat

Om jag har förstått det rätt så måste man göra effektrack av alla VSTer man vill komma åt från Push. Men gör man bara det en gång så ska allt funka fint sen.

Postat

Köpte Suite nu. 40% rabatt som student är ju inte helt fel 🙂

Push får vänta till framtiden, jag har fortfarande inte överanvänt min APC40, så risken är väl att även en så dyr pjäs som Push blir stående.

Max 4 Live kommer jag nog inte att ha tid att leka med så mycket, men det är ju trevligt att kunna köra andras kreationer åtminstone.

• 2 veckor senare...
museo12 (oregistrerad)
Postat

Finns det någon affär som Push i lager?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.