rammega Postat 10 februari 2013 Postat 10 februari 2013 Hej. Om vi bortser från det att jag vill ha XP kvar ett tag till. Jag tänkte om jag installerar Win 7 på en ny disk och till 64 bit. stoppar i mera minne m.m. Får jag problem då? ASAU 6P SE I7 Layla 24/96 PCI.
mrpimmy Postat 10 februari 2013 Postat 10 februari 2013 Nej, ser inte att du ska få problem. Tipsade precis i annan tråd och Easy Bcd. Superprogram om du får problem med boot. Men har du redan xp istallerat så kan du bara installera W7 på egen partition utan att använda det programmet.
peterT Postat 10 februari 2013 Postat 10 februari 2013 Jag har Xp och Win7 installerad på samma dator och får upp Windows bootmanager och kan välja vilket jag vill starta.
rammega Postat 13 februari 2013 Trådstartare Postat 13 februari 2013 (redigerat) Nu har jag ett system på Win 7 och ett på xp. men nu när jag installerat CB på win7 64 bit så gäller inte licensen längre? Varför då. Kan jag inte köra cubase på båda os? Redigerat 13 februari 2013 av rammega
rammega Postat 13 februari 2013 Trådstartare Postat 13 februari 2013 Har nu installerat Win7 64 bit på en egen disk Och har XP på en annan. Så lång är det bra. Men Cubase gillar inte licensen i Win 7. Måste jag gå online och uppgradera stickan?
Claes Holmerup Postat 13 februari 2013 Postat 13 februari 2013 Licensen gäller för vilken som, men du måste installera eLicenser-drivern.
rammega Postat 13 februari 2013 Trådstartare Postat 13 februari 2013 Licensen gäller för vilken som, men du måste installera eLicenser-drivern. Den ligger i XP går det att starta den igen på något sätt i Win7?
Strummindude Postat 13 februari 2013 Postat 13 februari 2013 Bara att ladda ner och installera: http://www.elicenser.net/en/latest_downloads.html
Linus Postat 13 februari 2013 Postat 13 februari 2013 Startar du Cubase från installationen på din XP-hårdisk? Gör en ren installation av Cubase på din Win7-hårddisk, så kommer det säkerligen fungera bra.
rammega Postat 13 februari 2013 Trådstartare Postat 13 februari 2013 Jo nu funkar det. Tack. Men pluggar är svårt att få att funka.
mrpimmy Postat 13 februari 2013 Postat 13 februari 2013 Jo nu funkar det. Tack. Men pluggar är svårt att få att funka. För att vara tydlig bara. Du behöver alltså installera alla pluggar till win 7, går alltså inte att köra med de som är installerade till xp.
rammega Postat 14 februari 2013 Trådstartare Postat 14 februari 2013 För att vara tydlig bara. Du behöver alltså installera alla pluggar till win 7, går alltså inte att köra med de som är installerade till xp. Näe precis det fattar jag.
Bullerbyn Postat 14 februari 2013 Postat 14 februari 2013 Inte för att vara sån men finns det någon mening med att köra ett så pass föråldrat Os som XP idag?
mrpimmy Postat 14 februari 2013 Postat 14 februari 2013 Jo nu funkar det. Tack. Men pluggar är svårt att få att funka. Hm, vad är det för problem du har med pluggarna då? Har du installerat cubase i 64 bit så kan ju en del gamla pluggar strula, men är det 32 bit du kör så ska nästan allt fungera smärtfritt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.