Casperfren Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Varför då? Är inte takterna redan spelade av värsta studiotrummisarna? Det är sant. Men man vill kanske ha en trummis som spelar till låten i fråga. Men jag vet inte helt. Känns kanske svårt att skrolla igenom hela skiten för trumtakten man vill ha. Eller så är det inte så jobbigt. Mvh
Guitar Nilsson Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Ja jävlar du?! ☺️ Man lär sig nått nytt varje dag! 🙂 Hittade en video som förklarar lite mer och visar var & hur! 03:50 in börjar det! http://youtu.be/WWAJM0A61WY Snubben som snackar på videon säger att programmet är väldigt bra att jobba med; "särskilt med Garageband".... Det lät ju trevligt. Köper man det där i en låda? Vad kostar det?
Kassettporta Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Här Nilsson: http://ordermusic.se/produkter/studio/mjukvara/plugins/for-trummisen/ez-drummer O inte ryslitt dyrt heller, men det är grundutförande. Varje extension pack verkar ligga på en 5-hundring. 🙂
Guitar Nilsson Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Här Nilsson: http://ordermusic.se...isen/ez-drummer O inte ryslitt dyrt heller, men det är grundutförande. Varje extension pack verkar ligga på en 5-hundring. 🙂 699 kr låter väldigt billigt för 8000 trumkomp...! Måste jag ha några andra grejer förutom en I-Mac med Garageband? Det här med midi är inget jag nånsin kommit i kontakt med, är det en fysisk sak man har sen 20 år? (alla utom jag ?) Ordet midi gör mig klart nervös. Det låter som en otäck sjukdom. Om jag fick som jag ville skulle jag göra enbart trumkompen fix o färdiga i Macen o sen spela över dem medelst analog sladd till portan. Är detta möjligt?
Guitar Nilsson Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Det är sant. Men man vill kanske ha en trummis som spelar till låten i fråga. Men jag vet inte helt. Känns kanske svårt att skrolla igenom hela skiten för trumtakten man vill ha. Eller så är det inte så jobbigt. Mvh Man kan väl hitta en grundtakt man gillar o som det känns rätt att spela resten av instrumenten till? Sen går det ju att dragg o droppa-dit fills. Det går väl även att ändra i kompen, tex kaggestampen om man tycker inte de stämmer med ens egen rytmtanke. Det är ju inte lika optimalt som om man kunde repa ihop låten med en levande trummis. Men jag tror ändå det är många ggr bättre än att försöka få till samma driv själv med att sitta o slå på digitaltrummor eller en keyboard.
Kassettporta Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 (redigerat) Man kan väl hitta en grundtakt man gillar o som det känns rätt att spela resten av instrumenten till? Sen går det ju att dragg o droppa-dit fills. Det går väl även att ändra i kompen, tex kaggestampen om man tycker inte de stämmer med ens egen rytmtanke. Det är ju inte lika optimalt som om man kunde repa ihop låten med en levande trummis. Men jag tror ändå det är många ggr bättre än att försöka få till samma driv själv med att sitta o slå på digitaltrummor eller en keyboard. Helt rätt i min bok. Sen vad ljudutgångar på mac anbelangar så har jag ingen aning, jag håller mig te pc. Men hjälp med det får du nog av bättre vetande snart. Ovetande -71 Tillägg: Borde ju kunna gå och bränna ner trummeriet som wav-fil på cd o importera i portan. Redigerat 15 februari 2013 av Kassettporta
Guitar Nilsson Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Helt rätt i min bok. Sen vad ljudutgångar på mac anbelangar så har jag ingen aning, jag håller mig te pc. Men hjälp med det får du nog av bättre vetande snart. Ovetande -71 Tillägg: Borde ju kunna gå och bränna ner trummeriet som wav-fil på cd o importera i portan. Jo det går säkert. Jag har en lös hårddisk oxå som det nog går att flytta trummorna med.
Lundin Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 (redigerat) [offtopic] Man behöver inte åka en meter för att hjälpa någon..Installera gratisprogramvaran Teamviewer 6 och koppla upp er.. Använder det jämt när jag ska hjälpa folk på distans, för snabbare hjälp kan man snacka i telefon samtidigt om man ska lära ut något som kan vara svårförståeligt. Teamviewer klarar man sig inte utan 🙂 [/offtopic] Provspelade Blues-expansionen idag och det låter en del åt Custom&Vintage för Superior 2 Redigerat 16 februari 2013 av Lundin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.