wicked_s Postat 18 mars 2005 Trådstartare Postat 18 mars 2005 Schysst lir!Förresten, du som har experimenterat lite med extra pedaler: Jag har en POD 2 och har funderat på att införskaffa en Wah-pedal. Men jag måste ju lägga den först eller sist i effektkedjan. kanske inte blir så jädra bra, eller vad tror du? Jo jag har också funderat på att införskaffa en Wah-pedal, tror att det skulle funka bra. Det är ju attans roligt att lira med wah också. 😱
ztevie Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 (redigerat) Man kan ju iofs skaffa den här floorboarden, den har väl wah, men den är ju svindyr! EDIT: Förresten, vilka fördelar ser du med XT:n jämfört med 2:an, rent ljudmässigt alltså? Redigerat 18 mars 2005 av ztevie
wicked_s Postat 18 mars 2005 Trådstartare Postat 18 mars 2005 Man kan ju iofs skaffa den här floorboarden, den har väl wah, men den är ju svindyr! EDIT: Förresten, vilka fördelar ser du med XT:n jämfört med 2:an, rent ljudmässigt alltså? Jag tycker att XT:n låter mycket naturligare och mer likt orginalen än vad 2:an gör. När jag hade Pod 2 fick jag sitta och ratta in ljud ganska länge innan jag blev nöjd, även eq:a och slänga på kompressor och annat i efterhand. Nu är det i stort sett bara till att välja ett ljud, vrida lite och sen låter det kanon. 😄
Kiefz Postat 18 mars 2005 Postat 18 mars 2005 Schysst lir!Förresten, du som har experimenterat lite med extra pedaler: Jag har en POD 2 och har funderat på att införskaffa en Wah-pedal. Men jag måste ju lägga den först eller sist i effektkedjan. kanske inte blir så jädra bra, eller vad tror du? Jo jag har också funderat på att införskaffa en Wah-pedal, tror att det skulle funka bra. Det är ju attans roligt att lira med wah också. 😄 går alldeles utmärkt.. jag kör med min crybaby innan podden och det låter precis som det ska 😮
BburnerR Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 En fundering: Saknar ni inte pedal till Pod xt? eller ingår det en sådan? 😄
brojd Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Om man vill ha pedaler och/eller floorboard kan man alltid köpa en PodXT Live. Pedal och pod xt i ett.
BburnerR Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Om man vill ha pedaler och/eller floorboard kan man alltid köpa en PodXT Live. Pedal och pod xt i ett. Ok då förstår jag 😄
lavrell Postat 29 mars 2005 Postat 29 mars 2005 Här har du en länk som visar vilka floorboards som passar till XT:n 🙂
BburnerR Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Här har du en länk som visar vilka floorboards som passar till XT:n 😄 Ok vad jag förstår så är dom inte helt gratis. 😆 Är verkligen podxt så bra att disten verkligen duger till hårdrock/thrash/death? Detta skulle ju vara underbart isåfall!! 🙂 Stärkaren ryker åt h-vete isåfall. 😆 Testade v-amp2 samt xvamp och dom blev jag inte speciellt impade av. Det rena ljudet me dess effekter är ju bra men disten är ju inte mycke att hurra för. När jag testade dessa tyckte jag knappt att de va bättre än min gammla zoom 4040 (tror jag att den heter) och det är inget bra betyg iallafall inte enligt mig. 😄
brojd Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Pod XT passar überutmärkt till rockmusik av den tyngre skolan. De som gillar lite mer rock/blues verkar oftast föredra Vox Tonelab.
lavrell Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Ok vad jag förstår så är dom inte helt gratis. 😉 Är verkligen podxt så bra att disten verkligen duger till hårdrock/thrash/death? Ingenting är gratis 😄😛 och ja det finns ruggigt fet dist i XT:n. Om du inte är nöjd med standardstärkarna och pedalerna så kan du även köpa till en mjukvara som installerar mer effekter av sorten TUNG. Den heter "Metal shop" och en länk har du här 🙂
BburnerR Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 Ok vad jag förstår så är dom inte helt gratis. 😆 Är verkligen podxt så bra att disten verkligen duger till hårdrock/thrash/death? Ingenting är gratis 😄 :D och ja det finns ruggigt fet dist i XT:n. Om du inte är nöjd med standardstärkarna och pedalerna så kan du även köpa till en mjukvara som installerar mer effekter av sorten TUNG. Den heter "Metal shop" och en länk har du här 🙂 Tackar som bugar. 🙂 Då får det nog bli en sån så småningom.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.