Jamolir Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 Tjena! Lovade att lägga upp en video där jag går igenom mixningen av låten Supralunar. Det visade sig att det tar ju en stund att gå igenom alla instrument så jag delar upp det lite grann. Här är första videon där jag går igenom trummorna. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 Mycket seriöst gjort. Stor eloge och tack för klipp(en). 🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 Kul o lärorikt, tack! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 Grymt! 🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamolir Postat 8 februari 2013 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2013 Tack tack, det är svårt det där att snacka, klicka och begripa samtidigt... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 (redigerat) Chef! 🙂 Att stänga av ena virvelmicken för att få ner fräset i fillsen var ny idé för mig. Redigerat 8 februari 2013 av Signia 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 Fan va gött! 🙂 Att få se andras sätt att tänka, lyssna och jobba! För det ÄR jävligt lätt att man själv kör på samma linje om & om & om & om igen. Det här öppnar ju upp dörrarna för ett annat tänk! Riktigt lärorikt! Tack! 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 Fantastiskt... 😮 Otroligt bra jobbat, Jamolir :)Väntar med spänning på resten av dina videos. Vänligen, CHAE 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 Riktigt kul att se och höra! Thanx! 🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnie Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 Underbart, stor eloge till dig...... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamolir Postat 8 februari 2013 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2013 Tack alla för stödet! 🙂 Här kommer en till. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 [...] För det ÄR jävligt lätt att man själv kör på samma linje om & om & om & om igen. Det här öppnar ju upp dörrarna för ett annat tänk! [...] +1 på det, KwS! 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamolir Postat 8 februari 2013 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2013 Chef! 🙂 Att stänga av ena virvelmicken för att få ner fräset i fillsen var ny idé för mig. Kul att du snappade upp det! Funkar fin fint.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 (redigerat) Jamolir, du använde olika EQ-modeller för basen och för gitarrerna. Men tekniskt sett hade båda EQ modellerna hade kunnat göra typ samma sak, eller nästan i alla fall. Pultecen är ju lite mer begränsad, men å andra sidan hade man kunnat köra API EQn även på basen med. Jag är lite nyfiken på om det fanns nån mer eller mindre specifik tanke bakom att välja olika EQ för bas och gitarr? klang eller .. nåt sånt, eller om det typ bara blev så 🙂 Redigerat 8 februari 2013 av Signia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamolir Postat 8 februari 2013 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2013 (redigerat) Jamolir, du använde olika EQ-modeller för basen och för gitarrerna. Men tekniskt sett hade båda EQ modellerna hade kunnat göra typ samma sak, eller nästan i alla fall. Pultecen är ju lite mer begränsad, men å andra sidan hade man kunnat köra API EQn även på basen med. Jag är lite nyfiken på om det fanns nån mer eller mindre specifik tanke bakom att välja olika EQ för bas och gitarr? klang eller .. nåt sånt, eller om det typ bara blev så 🙂 Bra fråga! API:n är ju en "klassisk" gitarr eq, jag personligen gillar hur den låter. Pulteq:en har en väldigt behaglig kurva i de övre registren från ca 2khz. Det föll sig bara naturligt... Önskar jag hade en mer vetenskaplig förklaring.. 🙂 Redigerat 8 februari 2013 av Jamolir Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 Bra fråga! API:n är ju en "klassisk" gitarr eq, jag personligen gillar hur den låter. Pulteq:en har en väldigt behaglig kurva i de övre registren från ca 2khz. Det föll sig bara naturligt... Önskar jag hade en mer vetenskaplig förklaring.. 🙂 Okej. Förstår 🙂 Tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 Grym mix och mixvideo Jamolir. Otroligt intressant att ser hur du jobbat med låten. Tricket att muta undermicken under fills ska jag också ta med mig, skitsmart! Bra videoupplägg och du förklarar väldigt bra! 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamolir Postat 8 februari 2013 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2013 Grym mix och mixvideo Jamolir. Otroligt intressant att ser hur du jobbat med låten. Tricket att muta undermicken under fills ska jag också ta med mig, skitsmart! Bra videoupplägg och du förklarar väldigt bra! Tack så mycket! 🙂 Många saker gör man utan att fundera kring det. Man får tänka till när man skall förklara.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suprapappa Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 Fantastisk jobb Jamolir och en för mig totalt surrealistisk upplevelse (men positiv) att titta på dessa filmer. Beklagar åter att jag inte ha hunnit komma med respons på tävlingen i den andra tråden om det men jag fick min dotter i måndags och har bråda dagar. För att citera en mixtävlingsvinnare....."stay tuned"! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 8 februari 2013 Dela Postat 8 februari 2013 jag fick min dotter i måndags Yeah, Grattis som fan! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamolir Postat 8 februari 2013 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2013 Fantastisk jobb Jamolir och en för mig totalt surrealistisk upplevelse (men positiv) att titta på dessa filmer. Beklagar åter att jag inte ha hunnit komma med respons på tävlingen i den andra tråden om det men jag fick min dotter i måndags och har bråda dagar. För att citera en mixtävlingsvinnare....."stay tuned"! 🙂 Fantastiskt roligt! Grattis! Om du tycker det är surrealistiskt nu så vänta bara, sången är härnäst... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 9 februari 2013 Dela Postat 9 februari 2013 Grattis, suprapappa! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cborg Postat 10 februari 2013 Dela Postat 10 februari 2013 Grattis Suprapappa! Hur grymt som helst Jamolir! Väldigt intressant! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 14 februari 2013 Dela Postat 14 februari 2013 Dina fans börjar bli otåliga, Jamolir 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamolir Postat 15 februari 2013 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2013 Dina fans börjar bli otåliga, Jamolir 😉 Gaah! Håll ut... 🙂 Varit bortrest hela veckan men är äntligen på hemmaplan igen, skall försöka få filmen färdig idag eller senast imorgon... Cheers! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 3 mars 2013 Dela Postat 3 mars 2013 Bump! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 3 mars 2013 Dela Postat 3 mars 2013 (redigerat) Jag vill ha Jamolirs långa dagar. 😄 Edit: Åtminstone på helgerna..... Redigerat 3 mars 2013 av BluesBoy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamolir Postat 12 mars 2013 Trådstartare Dela Postat 12 mars 2013 Jag vill ha Jamolirs långa dagar. 😄 Edit: Åtminstone på helgerna..... Hahaha! Det har varit en del annat nu men till helgen lovar jag att lägga ut sista delen. Annars kommer mina monitorer skänkas till dig Bluesboy! 🙂 :) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 13 mars 2013 Dela Postat 13 mars 2013 Ingen brådska för min skull. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jamolir Postat 17 mars 2013 Trådstartare Dela Postat 17 mars 2013 Tjena! Dags för tredje och avslutande delen av denna mix tutorial! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.