Jump to content
Annons

T-Racks


Janne Gitarr (oregistrerad)

Recommended Posts

Janne Gitarr! (oregistrerad)

Hej! jag undrar om någon har erfarenhet av T-Racks,om det är bra. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej! jag undrar om någon har erfarenhet av T-Racks,om det är bra. 😆

Första gången jag använde det var jag helt lyyyyyrisk. Andra gången tyckte jag det var bra. Tredje gången förstod jag inte vad jag skulle använda det till och fjärde gången blev aldrig av.....sedan dess har det stått och samlat damm.

Köp Wavelav eller Soundforge om det är renodlade mastringsprog du är ute efter istället. Du får mkt mer för pengarna. Men det är ju bara min åsikt!

(Fortfarande ledsen över mitt Logic....funderar på att återuppliva det)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det krävs ju ett värdprogram för att köra T-Racks, ett värdprogram som t ex SoundForge, så jämförelsen däremellan kanske inte är helt lyckad?

Mastringspluggarna i Soundforge upplevs av många som lite trista - jag är beredd att hålla med.

T-Racks kompressor är finfin förresten. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det krävs ju ett värdprogram för att köra T-Racks, ett värdprogram som t ex SoundForge, så jämförelsen däremellan kanske inte är helt lyckad?

Mastringspluggarna i Soundforge upplevs av många som lite trista - jag är beredd att hålla med.

T-Racks kompressor är finfin förresten. 😆

Den finns som standalone också. I alla fall den jag har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det krävs ju ett värdprogram för att köra T-Racks, ett värdprogram som t ex SoundForge, så jämförelsen däremellan kanske inte är helt lyckad?

Mastringspluggarna i Soundforge upplevs av många som lite trista - jag är beredd att hålla med.

T-Racks kompressor är finfin förresten. 😆

Den finns som standalone också. I alla fall den jag har.

Ja precis... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det krävs ju ett värdprogram för att köra T-Racks, ett värdprogram som t ex SoundForge, så jämförelsen däremellan kanske inte är helt lyckad?

Mastringspluggarna i Soundforge upplevs av många som lite trista - jag är beredd att hålla med.

T-Racks kompressor är finfin förresten. 😆

Den finns som standalone också. I alla fall den jag har.

I standalone varianten kan du öppna tex en *.wav fil som du genererat

fram i Soundforge el dyl. T-racks lägger beslag på hela bruken, så jag

misstänker att plugin varianten inte är någon höjdare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så tycker jag att plugin versionen är skitbra. Går ju att använda enbart kompressorn och käkar inte så mycket cpu heller. Limitern är rätt så bra oxå...tycker jag då´ra.

EQ:n är inte så dum heller...tycker jag....då´ra...lixom.

😆

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

hej,

Om man nu skall jämnföra kompressorn eller limitern i Wavelab/Soundforge med T-Racks ljudmässigt så är det som dag och natt!

T-Racks är Masteringsplugins (eller standalone som heter T-Racks 24). De låter riktigt bra!

Wavelabs eller SF:s plugins som ingår i programmen är inte i samma liga som T-Racks.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej,

Om man nu skall jämnföra kompressorn eller limitern i Wavelab/Soundforge med T-Racks ljudmässigt så är det som dag och natt!

T-Racks är Masteringsplugins (eller standalone som heter T-Racks 24). De låter riktigt bra!

Wavelabs eller SF:s plugins som ingår i programmen är inte i samma liga som T-Racks.

Jag tycker personligen att kompressorn inte låter så bra i T-racks faktiskt. Som jag skrev första gången tyckte jag det men jag tröttnade på det ljudet ganska fort faktiskt.

Fördelen med tex Wavelab är att du kan använda dina andra DirectX + VST pluggar att laborera med. Så som jag ser det så blir valmöjligheten större.

Men om killen menar T-racks i plugin format så är det ju bara att köra.....det går ju att använda i både Wavelab och Soundforge.

En annan sak: jag använder kompressor endast när jag är ute efter en färgning av ljudet, annars brukar jag volymautomatisera faktiskt. But that's just me!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej,

Om man nu skall jämnföra kompressorn eller limitern i Wavelab/Soundforge med T-Racks ljudmässigt så är det som dag och natt!

T-Racks är Masteringsplugins (eller standalone som heter T-Racks 24). De låter riktigt bra!

Wavelabs eller SF:s plugins som ingår i programmen är inte i samma liga som T-Racks.

Det är klart att den kan låta ok, men att lägga 3600:- eller 5200:- (inkl plugin)

för T-racks som har en limiter, 6-bands eq och kompressor låter rätt dyrt.

Då kan man likna gärna satsa på hårdvaru kompressor istället.

Soundforge bellar ca 4 papp + att man får med CD architect och Noise reduction

på köpet tycker jag ger mervärde i slutändan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...