rockstone Postat 7 februari 2013 Postat 7 februari 2013 Har en roadworn fender stratocaster där volympotten har blivit kass, Köpte en ny volympot och då följde det med en liten röd sak, en kondesator var det sa en kompis. Nu när den nya poten ska lödas dit så ser jag att det inte sitter någon kondensator i elektroniken på gitarren. Skall den användas eller varför följde det med en sånn?
Itzhak Postat 7 februari 2013 Postat 7 februari 2013 vanligaste varianten är att den används när potentiometern ska fungera som tonkontroll.
rockstone Postat 8 februari 2013 Trådstartare Postat 8 februari 2013 Så jag skall altså inte använda den ?
Jocke Rönnqvist (oregistrerad) Postat 8 februari 2013 Postat 8 februari 2013 Satt det inte innan så struntar du i den det är som Itzhak säger. Man kan använda den som tonkontroll då sätter man dit den. Eller om man vill göra en treblebleed men då vet jag inte om det är ett bra värde sen behöver man ett motstånd. Löd den bara precis som den gamla satt...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.