Jump to content
Annons

Sätta absorbenter på stativ?

TheQuo

Recommended Posts

Jag har 3 absorbenter (70x100cm) som jag tänkte sätta upp på några mikstativ som jag har hemma. Jag undrar om det finns någon clamp eller så man kan skruva fast på mikstatativet och fästa absorbenten i? Absorbenterna är ca 8 cm tjocka.

Redigerat av TheQuo
Dela på andra sajter

Annons

Jag har 3 absorbenter (70x100cm) som jag tänkte sätta upp på några mikstativ som jag har hemma. Jag undrar om det finns någon clamp eller så man kan skruva fast på mikstatativet och fästa absorbenten i? Absorbenterna är ca 8 cm tjocka.

Något i den här stilen http://www.amazon.com/Accetra-Accetera-MIC-EZE-Horizontal-Holder/dp/B000EEL6N2/ref=sr_1_235?ie=UTF8&qid=1360157562&sr=8-235&keywords=mic+stand+clamp tyvärr har den här inte fått något bra omdöme men ni fattar jag ungefär är ute efter 🙂

Dela på andra sajter

Jag själv har ju absorbenter från gik där jag satt en ståltråd på baksidan av absorbenten så att man kan hänga den på väggen som en tavla. Dock har jag även använt dom runt trummorna, och då har jag använt ett vanligt stativ utan bom och hängt linan i en hållare för sm58/57, funkade bra.

Dela på andra sajter

Jag själv har ju absorbenter från gik där jag satt en ståltråd på baksidan av absorbenten så att man kan hänga den på väggen som en tavla. Dock har jag även använt dom runt trummorna, och då har jag använt ett vanligt stativ utan bom och hängt linan i en hållare för sm58/57, funkade bra.

Det är tyvärr inget för mig, vill inte sätta upp på mina väggar och känner att ha en lina som dom hänger i kommer inte fungera för mig.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.