slejnard Postat 2 mars 2013 Dela Postat 2 mars 2013 Röstat på Rolinski- Sonefors Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik dP Postat 2 mars 2013 Dela Postat 2 mars 2013 (redigerat) Va? Vad är melodifestivalen för något? Mycket skrivs på fejjan oxå?!.... 🙂 Mellan 19:54 och 20:25 ikväll postades/skrevs inget på detta forum (förutom i denna tråd). Kanske det var fejjan som lockade? Redigerat 2 mars 2013 av Erik dP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 2 mars 2013 Dela Postat 2 mars 2013 Har Jöback hittat en ny sångpedagog som har lyckats ta fram tidigare väl dolda kvaliteter? Han lät ju ovanligt bra. 🙂 Röstade som vanligt inte, men det var väl kanske rätt låtar som gick till final - fast Autotune hade verkligen inte skadat... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 2 mars 2013 Dela Postat 2 mars 2013 (redigerat) http://youtu.be/nMeyWFqCum0 Sug på den G-son... Redigerat 3 mars 2013 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 2 mars 2013 Dela Postat 2 mars 2013 Har Jöback hittat en ny sångpedagog som har lyckats ta fram tidigare väl dolda kvaliteter? Han lät ju ovanligt bra. 🙂 [...] Ja visst lät det ruskigt bra? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 3 mars 2013 Dela Postat 3 mars 2013 Bara jag som tycker att det är oerhört komiskt att ha ett "wöö-ööh" som upptakt till refrängen? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 3 mars 2013 Dela Postat 3 mars 2013 Jag själv älskar 80 tal och såg hur jag kunde lyfta den här låten till en ny nivå med en modern produktion. Jag älskar också 80-tal men det här är det största problemet. Att göra 80-tal med moderna medel. Det blir inte 80-tal. Det blir 2010-tal med 80-talsambitioner. Använd de prylar (eller kloner av/på) de prylar som fanns att tillgå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 3 mars 2013 Dela Postat 3 mars 2013 Med det sagt. Inget ont om din produktion, det lät bra, bara att jag inte gillar tankesättet "med moderna medel". Bandkompression Linndrum Chorus Aural Exciter Lexicon-Reverb Yamaha Dx7 Roland D50 Saxofonsolo SSL-EQ Roto-Toms Max 24-kanaler vid mix 8dB dynamisk omfång på mastern Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 3 mars 2013 Dela Postat 3 mars 2013 Röstat på Rolinski- Sonefors Tack slejnard! 🙂 Kom ju ganska långt ändå. Får ta revansch nästa år 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 3 mars 2013 Dela Postat 3 mars 2013 (redigerat) Jag älskar också 80-tal men det här är det största problemet. Att göra 80-tal med moderna medel. Det blir inte 80-tal. Det blir 2010-tal med 80-talsambitioner. Använd de prylar (eller kloner av/på) de prylar som fanns att tillgå. Vet inte riktigt vart du vill komma Carle. Jag tror inte jag skrev någonstans att det skulle låta precis som på 80 talet och vara producerad enligt "80 tals modellen". Skulle jag gjort den som det gjordes på 80 talet skulle jag bli för dyr 😆 Då låten i sig är väldigt 80 tal var jag tvungen att hitta ett nytt sätt att lyfta låten för att få med den i festivalen o.s.v. Redigerat 3 mars 2013 av Sonefors Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 4 mars 2013 Dela Postat 4 mars 2013 Tycker också 80-talet var melodiernas årtionde. Oerhört starka melodier då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 4 mars 2013 Dela Postat 4 mars 2013 Mest utrycka mitt allmänna missnöje med att många försöker låta 80-tal men gör det på ett modernt sätt. Vilket inte låter 80-tal. Pratar inte om dig, du bara ledde mig in på det. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Snart dax för final! 😮 Vem vinner är frågan? - Jag tippar på Ralf eller Yohio. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Alla bra bidrag åkte ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Alla bra bidrag åkte ut. Fanns det några bra...? 😉 Nåja - jag tror nog mest på Yohio... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 För mycket mellansnack och annat skit, så jag spelar in och tittar senare, så man ska kan spola igenom allt trams. Hade varit häftig med en gala där dom inte pratade alls wow . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Inledningslåtens refräng lät som denna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Rätt låt vann. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Nja men helt okej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Om enbart de svenska rösterna hade räknats, istället för att andra länder skulle vara med och bestämma vilken låt Sverige ska skicka till finalen, så hade rätt låt vunnit stort... 75 poäng till Robin och 103 poäng till Yohio från de svenska rösterna... Rätt låt var det knappast, även om den var ganska ok (men tjatig). Synd bara att han inte sjöng något vidare i verserna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Vad var det för skit att utländska idioter skulle rösta i vår svenska uttagning? De flesta som röstade i Sverige ville ju ha Yuhio som etta! Vilket jävla skitidiotprogram. Helt värdelös idioti. Nu får inte ens de som gillar det här Mellot i sverige en chans att rösta fram den de tycker är bäst. Helt makalöst pisskitsidioti. Nästa gång ka n de väl låta enbart NordKoreas Kom Yong Chohäng vara den enda som får rösta i svenska uttagningen. Hur ska de annars kunna överträffa det här i idioti? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Alltså hyfsad låt den där You, men sången satt ju inte av stjärnbestrött berg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Svenskarna har bättre smak än den elaka juryn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Ringer man pizzaländerna så får pubertalt skit likt eeyy-broschan-artister röster! Tur för Robin att det ligger en dubb på refrängen annars så hade det vart varga-ylande i förtiotolfte cp... Samt joyjimbos låt sög kamelpenis... Vad gjorde dom där drag queens på scenen? Inte en låt fick mig att ens le... Digerdöd eller aids typ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Inte ens Carola? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Inte ens Carola? 🙂 kamel och surt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Inte ens Carola? 🙂 Jag har aldrig hört henne sjunga så illa som hon gjorde nu. Hon brukar sjunga väldigt rent, men detta var ju plågsamt att höra - inte många rena toner ikväll från henne, inte... 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Tjusigare än för trettio år sen dock 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 9 mars 2013 Dela Postat 9 mars 2013 Tjusigare än för trettio år sen dock 😉 Mindre ful heter det 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.