Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Också jag är i köpa-mixer-träsket. Har ett antal mixers som jag kollat på, framförallt Mackie och Phonic. Hittade ett trevligt Mackie-bord kallat DFX12, skulle gärna vilja ha synpunkter på det bordet.

MEN! Sen dök det upp ett Phonic-bord för en billig penning med usb-anslutning (Helix Board 12), verkar ju skitcoolt! Men vad har man den till? Det är ju ingen midi-contoller det är frågan om. Eftersom jag tänkt koppla in mixerbordet í ljudkortets utgångar, som är få, så är det mest stereo-mixning jag kommer syssla med. 😲

Tackar för svar!

/David

Annons
Postat

Utan att ha läst om det mixerbordet som du skrev om så...

Jag har fått för mig att usb mixerborden har ett ljudkort i sig. Om dom är bra vet jag inte, men du behöver med andra ord bara plugga in mixerbordet, och sen börja spela in.

Postat

Ja kan ju nämna att Phonic Helix-bordet har inbyggda digitala effekter, kan det ha något med det att göra kanske? Finns tyvärr inga svar att finna på Phonics hemsida.. 😲

Postat

Jag kollade lite på Phonics hemsida...

Jag tror att du via USB får en stereo ut. Du behöver med andra ord inte koppla mixerbordet till något ljudkort, istället kan du spela in (dock max en stereo kanal eller två mono) direkt genom mixerbordet.

Den hade även möjlighet att kopplas digitalt..

Eftersom du redan har ett ljudkort, så hade jag nog hoppat USB varianten, såvida den inte ligger rätt i pris ändå...

Vet som sagt inget om mixerbordet i övrigt, så vågar inte svara på om det är bra...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.