Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

testar cubase 6.5 trial just nu och har lite frågor innan eventuellt köp. Kör mac från 2010 (quad core, 24gb minne)

Enligt sidor på nätet (och cubase 6 manual) ska det inte vara några problem att efter att jag t.ex laddat in tre st instrument i kontakt och lagt ut de på tre separata kanaler i mixern samt skickat ut de till varsin gruppkanal och lagt in insert effekter osv osv, kunna spara hela uppsättningen för att i ett nytt projekt kunna ladda in det. Men när jag gör det sparar den allt utom själva VST instrumentet, dvs kontakt. Någon som har koll på hur man gör detta?

Bifogar bilder för att förtydliga (förhoppningsvis).

Tar ett exempel med LASS Violins 1 A, B och C som har laddats in i en kontakt (8ut) med keyswitchar och skickats till varsin kanal i mixern, sen vidare till group channels osv.

Vill alltså spara denna uppsättning så att jag kan öppna LASS Violins 1 ABC med tre midikanaler, VST med kontakt och resten av inställningarna som inserts osv.

Funderar på att byta från logic pro 9 men vill veta att detta funkar först, blir för jobbigt att börja nytt projekt annars om man måste göra om alla de här inställningarna bara för att få ut Violins 1 som i exemplet. Och nej jag vill inte ha en färdig mall att öppna (vilket jag redan har skapat) eftersom jag vill kunna börja från noll och inte belasta minnet på de 10gb som min nuvarande mall tar med allt detta.

Det som fungerar är att göra detta med ett instrument track. Då sparas själva instrument tracket förstås med alla inserts sends och groupchannels och vad jag nu har för inställningar. Men detta funkar inte om jag har VST instrument+midi, vilket det enligt manualen ska göra. Är det en bugg eller har jag inte förstått hur man gör? Det jag gör är att markera alla midispår, alla mixerspår, men det går ju inte att markera VST instrumenten (så vitt jag vet?) och sen export selected tracks.

post-12788-0-49631400-1359630976.jpg

post-12788-0-31063000-1359630988.jpg

post-12788-0-55159200-1359631144_thumb.jpg

post-12788-0-02716400-1359631225_thumb.jpg

Redigerat av SirThoms
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.