Jump to content
Annons

Tips på gymnasium för instrument och ljudteknik till min lillebror

Recommended Posts

Nevermind (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har lovat min lillebror att kolla upp något bra gymnasium som musiker. Musik-Estet i staden är väl av väldig standardmodell, alltså inte riktigt dedikerat.

Han vill jobba med musik på något sätt, gärna musiklärare, i framtiden. Jag gav honom tipset att söka sig till en annan stad där han kan få sig både en upplevelse i livet men också lära sig en massa kring inspelning, PA och allt vad ljudteknik innebär. Han vill samtidigt ha möjlighet att lära sig fler instrument än gitarr som han spelar idag.

Finns det någonting åt detta håll? Fyll på här så att jag kan vidarebefodra detta till honom.

Mvh Simon

Annons
Postat

stage for you!

Det är ett gymnasie i torsås, jag sökte själv in där och kom in men valde efter långt övervägande att stanna i Göteborg.

Jag har en del vänner som gått där och det är alltså ett fantastiskt gymnasie med en fantastiskt studio. Där har de verkligen allt

man behöver för att faktiskt lära sig något, de har liksom bra mixerbord med tillräckligt många kanaler, de har neumann-mickar,

de har rullbandare, outboardgear som får mer uppmärksamhet än en naken Eva Longoria.

De jobbar med andra ord i en riktigt studio (Pama records, tror jag en av dem heter) och ingen lite projektstudio som det brukar vara på de flesta ställen.

Nevermind (oregistrerad)
Postat

Hur mycket hade du i betyg från 9:an, om du kommer ihåg?

Postat

Rytmus låter som ett alternativ. Finns i Stockholm och Norrköping tror jag. Gick där själv för över 14 år sedan, när det var nystartat. Tror att det blivit bättre sedan dess. Lite väl mycket prestationshets, gick in i väggen efter gymnasiet.

Postat

Jag vill också slå ett slag för Music & Production i Skara.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.