joachime Postat 17 mars 2005 Postat 17 mars 2005 (redigerat) WWAYM verkar vara ett nystartat företag som producerar VST-instrument och effekter. Som tredje produkt släpper dom en gratis 5-bands parametrisk EQ som heter NWEQ. (WWYAM - NWEQ 😲 Vart tog alla bra namn vägen?) Har inte hunnit testa den än, men låter den hälften så bra som den ser ut är det en hit! Redigerat 17 mars 2005 av Olsberg
punkrockdude Postat 19 mars 2005 Postat 19 mars 2005 Jag har testat den snabbt och jag tyckte att low shelf gav härlig botten åt t.ex. bastrumma och elbas. Synd att +8dB är det högsta man kan justera.
joachime Postat 20 mars 2005 Trådstartare Postat 20 mars 2005 låter spännande! har fortfarande inte testat den själv. Men jag tycker ofta det är så när man testar t ex en ny EQ att man fastnar för en viss egenskap (som i ditt fall att du gillade shelving i basregistret). Sedan blir det liksom pluggens användningsområde. Typ, behöver du mer botten i baskaggen nästa gång så åker NWEQ fram, eller hur?
ViktorDenStore Postat 20 mars 2005 Postat 20 mars 2005 Jag har testat den snabbt och jag tyckte att low shelf gav härlig botten åt t.ex. bastrumma och elbas. Synd att +8dB är det högsta man kan justera. Man får väl använda två stycken efter varandra på samma kanal 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.