Rehab Postat 30 januari 2013 Trådstartare Postat 30 januari 2013 Kul att du är nöjd (det viktigaste)! Jag känner dock att den "ekar", men det kanske du vill? Vad menar du med "ekar"?
ONSatan Postat 30 januari 2013 Postat 30 januari 2013 Vad menar du med "ekar"? MOMENTMEDIA.N.NU MOMENTMEDIA Kan du inte låta loggan vara logga och ha adressen utanför denna?
D Vibe Postat 30 januari 2013 Postat 30 januari 2013 Linus måste rotera i sin......nävisst ja. .. säng? ☺️
Rehab Postat 30 januari 2013 Trådstartare Postat 30 januari 2013 Linus måste rotera i sin......nävisst ja. Och varför skulle det förekomma?
SadamJR Postat 30 januari 2013 Postat 30 januari 2013 Och varför skulle det förekomma? Därför att du förfular hans skapelse. 1
Rehab Postat 30 januari 2013 Trådstartare Postat 30 januari 2013 Därför att du förfular hans skapelse. Det jag gjorde var att placera text på ett annat ställe + använda M:et. Som M i "Moment". Och det är i princip i headersyfte.
Neosus Postat 30 januari 2013 Postat 30 januari 2013 Kunde inte heller låta bli... eller varför inte tänka på moment som ett mått på en krafts inverkan istället för tidpunkt Den där va rätt så snygg. 🙂
Joakimbuller Postat 31 januari 2013 Postat 31 januari 2013 Sjukt kul tråd 🙂 Jag gillar Linus mest eftersom den är unik. Något som är viktigt att tänka på när man gör logotype är ju att den ska både kunna täcka ett hus och vara snygg och vara på en tändare och fortfarande vara snygg, så rätt breda konturer är bra, fördelen med "linus" logga är ju att timglas "M" hamnar i fokus och då om du skulle vilja sätta loggan på något smått så räcker det med det, det blir ett bra kännetecken som är mångsidigt IMO 🙂
Linus Postat 31 januari 2013 Postat 31 januari 2013 Webbadressen och namnet tar lite fokus från loggan/symbolen. Om webadressen är viktig kan du välja att enbart lyfta fram webadressen, för den innehåller redan företagsnamnet.
stol Postat 31 januari 2013 Postat 31 januari 2013 Webbadressen och namnet tar lite fokus från loggan/symbolen. Om webadressen är viktig kan du välja att enbart lyfta fram webadressen, för den innehåller redan företagsnamnet. Snyggt. Bästa förslaget.
ONSatan Postat 31 januari 2013 Postat 31 januari 2013 Linus goes bananas. Jepp, lite "enjoy the moment, taking a dump..."
Lundin Postat 31 januari 2013 Postat 31 januari 2013 (redigerat) Skulle tro på denna faktiskt Det första jag tänkte på var ett brev ställt på högkant . Det är svårt att göra en stark logotyp .. Lite tråkigt om folk i allmänhet förknippar den med något annat än det du själv tänkt. Linus sista minus "choklad dumpen" kändes rent spontant inte vara kopplad till någon nutida produkt eller tjänst man sett..och det borde vara bra för att "brand'a" den. Att fundera ut vad man erbjuder och göra en stark visuell motsvarighet i form av universell logotyp är ingen lek.. Det kanske är så att du måste fundera på själva texten och innebörden ett varv till och inte låsa fast dig vid just denna kombinationen.. det kanske finns något som är ännu effektivare runt hörnet om du spinner vidare. Lycka till. Redigerat 31 januari 2013 av Lundin
Rehab Postat 31 januari 2013 Trådstartare Postat 31 januari 2013 Webbadressen och namnet tar lite fokus från loggan/symbolen. Om webadressen är viktig kan du välja att enbart lyfta fram webadressen, för den innehåller redan företagsnamnet. När jag fått en logga ska du komma och göra nånting bättre haha.
D Vibe Postat 31 januari 2013 Postat 31 januari 2013 Kan man inte göra sanden svartvit istället? med konturer..
D Vibe Postat 31 januari 2013 Postat 31 januari 2013 Detta är då resultatet, iaf som header/stickerbild, tycker själv att det blev skitnice. Lägg webadressen längst ner till höger istället!
Joakimbuller Postat 31 januari 2013 Postat 31 januari 2013 Jag tycker den senaste linus gjorde blev lite väl plottrig tycker jag. Jag tycker att du som flera skrev innan ska sammanfatta vad ni ska stå för. Har du en affärsplan nedskriven?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.