Rehab Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 Hej! Jag har nu fått gjord en ny logga till mitt label. Vad tycker ni? själv är jag rätt nöjd. Vet att det inte är rätt forum att diskutera i men men.
Rehab Postat 29 januari 2013 Trådstartare Postat 29 januari 2013 Jag tycker du kan skicka 3D-effekten. Haha den är gjord av Grim Swensson. www.grimswensson.tk
D Vibe Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 Inget fel på 3D-effekten, men jag är inte helt övertygad om färgerna på själva loggan. Sen kanske timglaset är en aning för överpropotionerad..
Guitar Nilsson Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 Timglas för mig är segande datorer. Lite svårt att se vad det står oxå med bokstäverna hopknökade. Och texten borde kanske vara överst på timglaset? Vad gnälligt det här blev. Men, men... 😎
wellness music Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 En logga bör göras så att den funkar bra till alla tänkbara ändamål den är ämnad för, dvs svart/vit, färg, liten/stor osv. Drar du ned din logga i litet format så kommer du inte kunna läsa typografin. Det gäller att plugga varumärket och då är det bra om symbol resp typografi blir en enhet istället för som det är nu där timglaset slår ihjäl texten.
Rehab Postat 29 januari 2013 Trådstartare Postat 29 januari 2013 Inget fel på 3D-effekten, men jag är inte helt övertygad om färgerna på själva loggan. Sen kanske timglaset är en aning för överpropotionerad.. Ändra färg på texten check, mindre timglas/större text ceck. En logga bör göras så att den funkar bra till alla tänkbara ändamål den är ämnad för, dvs svart/vit, färg, liten/stor osv. Drar du ned din logga i litet format så kommer du inte kunna läsa typografin. Det gäller att plugga varumärket och då är det bra om symbol resp typografi blir en enhet istället för som det är nu där timglaset slår ihjäl texten. Så hur skulle du ändra den lite mer exakt?
wellness music Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 Ändra färg på texten check, mindre timglas/större text ceck. Så hur skulle du ändra den lite mer exakt? Jo, jag skulle ha förenklat grafiken i timglaset och placerat det mellan "MOMENTXMEDIA". Symbolen ca dubbelt så hög som graden på texten. Jag skulle också ha skippat allt 3-D jox eftersom det bara kluddar till det i liten storlek (tänk dig att loggan måste kunna funka även 15 mm bred på baksidan av ett konvolut tex). Max två färger.
Rehab Postat 29 januari 2013 Trådstartare Postat 29 januari 2013 Såhär i princip? (Fast mycket bättre, gjorde om den i paint snabbt bara haha) men i princip?
Studioesc Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 Den ser dock ut som en logotyp till ett uråldrigt antivirus nu. Vänta så ska jag skicka upp en bild med hur det ser ut i mitt huvud.
Rehab Postat 29 januari 2013 Trådstartare Postat 29 januari 2013 Den ser dock ut som en logotyp till ett uråldrigt antivirus nu. Vänta så ska jag skicka upp en bild med hur det ser ut i mitt huvud. Väntar
wellness music Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 (redigerat) Pillade i word för att visa tankegången. Kanske väl likt ett känt masteringsföretag 🙂 file:///Users/bjornmelander/Desktop/Moment%20Media_Logo.jpg [/code] Redigerat 29 januari 2013 av wellness music
Rehab Postat 29 januari 2013 Trådstartare Postat 29 januari 2013 Pillade i word för att visa tankegången. Kanske väl likt ett känt masteringsföretag 🙂 http://file:///Users... Media_Logo.jpg Länkén funkar ej
Rehab Postat 29 januari 2013 Trådstartare Postat 29 januari 2013 Ladda upp bilden på www.fotoshack.us
wellness music Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 tankegången http://www.fotoshack.us/fotos/68835Moment_media.jpg
carlbergs Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 (redigerat) Hej! Var bara tvungen att prova göra en egen logo nu när du tog upp det. Resultat: http://www.fotoshack...abinRecords.jpg Edit: såg att den blev väldigt stor.. men man ser i alla fall vad det ska vara 🙂 Redigerat 29 januari 2013 av carlbergs
Rehab Postat 29 januari 2013 Trådstartare Postat 29 januari 2013 tankegången http://www.fotoshack.us/fotos/68835Moment_media.jpg Hade du tänkt dig ett så simpelt timglas?
SadamJR Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 tankegången http://www.fotoshack...oment_media.jpg Den är iallafall bätre än originalet som helt enkelt är erbarmligt ful.
Jocke Rönnqvist (oregistrerad) Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 Såhär i princip? (Fast mycket bättre, gjorde om den i paint snabbt bara haha) men i princip? Klar förbättring, som sagts tidigare, loggan ska gärna synas i olika format, gärna bland andra loggor. Det här tycker jag fungerar klart bättre, bättre att det är stilrent än kluddigt...
mrpimmy Postat 29 januari 2013 Postat 29 januari 2013 (redigerat) Tycker också att de två senaste är mycket bättre. Men det kan bli ännu bättre, har inte kommit på hur än. Det första känner jag ingen harmoni i alls. Edit: Vad vill du att det ska uttrycka. Och vad är timglaset symbol för? Redigerat 29 januari 2013 av mrpimmy
Rehab Postat 30 januari 2013 Trådstartare Postat 30 januari 2013 Tycker också att de två senaste är mycket bättre. Men det kan bli ännu bättre, har inte kommit på hur än. Det första känner jag ingen harmoni i alls. Edit: Vad vill du att det ska uttrycka. Och vad är timglaset symbol för? Timglaset står obte direkt för något, men Moment är ju ögonblick, och det har med tid att göra, haha.
Linus Postat 30 januari 2013 Postat 30 januari 2013 Precis som Björn säger, loggan måste fungera oavsett färg/svartvitt eller stor/liten storlek.
Miklo Postat 30 januari 2013 Postat 30 januari 2013 Vad vill du förknippa med ditt varumärke? Ordet moment associerar jag till något snabbt eller smidigt sen har du ett timglas som står för tradition, tillbakablickande, och långsamt. Media är ett ord som var hett runt millenieskiftet men är borttaget från de flesta mediabolagsnamn nu. Tänk igenom lite vad du vill förmedla så kommer loggan automatiskt
Rehab Postat 30 januari 2013 Trådstartare Postat 30 januari 2013 eller utan lådan? i princip likadan som wellness music's
Linus Postat 30 januari 2013 Postat 30 januari 2013 Media är ett ord som var hett runt millenieskiftet men är borttaget från de flesta mediabolagsnamn nu.Media behöver inte finnas i loggan bara för att det finns i bolagets namn. T ex alla bolag inom Sony-sfären som använder Sony-varumärket men bolagen heter Sony Corporation of America, Sony Europe etc. Även jag gav mig på din originallogga och kladdade in M:et i den. Du har formerna efter M:et i loggan redan, använd det. Om jag skulle göra loggan skulle jag utgå från texten MOMENT och göra ett timglas av mitten-M:et.
D Vibe Postat 30 januari 2013 Postat 30 januari 2013 Linus logga var snygg. Ett M inbakat i timglaset.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.