Jump to content
Annons

Nybörjare med bra hörsel söker råd .


Wyff

Recommended Posts

Hej , jag är ny på detta forum . Fint med ett svenskt forum oxå .

Jag har gjort elektroakustisk musik i 1 1/2 år i REAPER och Audio-Mulch .

Om nån vill få en upfattning om min musik så gå in på min webbsida :http://cajan.webs.com/

Jag sparar slantar till ett riktigt bra audio-interface (just nu har jag Motu UltraLite mk3 Hybrid) men skulle vilja köpa ett med ännu bättre ljudkvalitet .

Eftersom jag är nybörjare så har jag dålig koll på vad tex, ADDA innebär . Har bara förstått att det är viktigt .

Min fråga är : Är ljudkvaliteten så fantastiskt bra på high end interface som det står att läsa på internet ?

Och vad skall jag välja ? Det är ju svårt att provlyssna på märken som Mytek , Prism , Universal audio , Lynx och andra .

När jag läser om Mytek och Prism får jag känslan av att dom skulle passa mig . Ett så ofärgat och detaljerat ljud som möjligt med väldigt bra stereo bild .

Är det någon här som jämfört nämnda märken med mellanklassen ( Motu , RME mfl.) ?

Jag kör Windows 7 Ultimate Sp1 64 bit . RAM 16GB . i7 2600K 3.40GHz . Moderkort : Asus P8Z68-V PRO GEN3 .

4 hårddiskar : en SSD till OS+Program , en SATA till ljudbibliotek och FX , en SATA till projekt och en lagingsdisk .

Motu UltraLite mk3 Hybrid . M-Audio Keystudio . Dynaudio BM5A MKII .

Kanske ska inflika att jag är sjukpensionär så det tar ett tag att spara ihop till min lilla hemstudio .(men jag fick mina dröm högtalare).

Jo en sak till : än så länge spelar jag bara in en del intressanta ljud som jag manipulerar och blandar med vsti som jag oxå manipulerar på diverse sätt .

Ja det här blev oxå en liten presentation av mig o den musik jag älskar .

Tacksam för tips till en newbie . 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen.