djonas Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Anmälningstiden ute! Tjena! Eftersom jag håller på med musik som några av mina vänner kallar för hybridmusik kommer temat för denna omgång av studiofestivalen att bli "Hybrid"- kort sagt gör den bästa hybridlåten med ett genomgående tema. 🙂 REGLER Jag har gjort ett trumkomp i tre olika stilar Här - Högerklicka och välj spara som....... Det börjar med Samba sen Funk och avslutas med Dansband. Uppgift: * Du skall göra en låt utifrån detta komp innehållande dessa tre stilarna. * För att låten skall ha en röd ska du i låten ha en temamelodi som återkommer minst en gång inom varje genre. Oj shit vad svårt kanske du tänker nu men nej då jag har själv provat med en testversion och det är fullt möjligt att genomföra. 🙂 Jag kommer själv inte att delta. För att göra kompet lite mer levande har jag lagt in sambakomp på tre olika ställen, dels i början och dels på två ställen till längre fram i låten. Detta för att det ska bli lite mer varitation och lite roligare att jobba med. Trumkompet: Trumkompet ligger som en mp3-fil (160kbps) på ca 3 MB. Trummorna är inspelade i 115 bpm. Manipulering av Trumkompet: Observera att trumkompet är statiskt d.v.s. du får inte kasta om ordningen på kompet. Däremot får du klippa in break och pauser om så önskas. Med lite fantasi kan det nog bli riktigt bra tror jag. Det är fritt att lägga på effekter på kompet, dock inte till den grad att kompet inte känns igen från originalet. Du får heller inte lägga på fler trumgrejer dvs vanliga trummor, ägg, tablas, kongas etc på det befintliga kompet. Anmälan: Anmälningstiden ute!! Tid: <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Deadline för inlämnande av bidrag har passerat. </span> Låtlängd: Högst 3.30 min. Ljudklippet som du laddar ner är ungefär 2.50 min så det finns ju lite utrymme för att leka. 😕 Format: mp3, 160kbps. Filhantering: Släng upp låten någonstans så att jag kan tanka hem den, skicka mig sen ett PM med länken. Om du inte har tillgång till utrymme, skicka PM så kan vi ta det via msn eller liknande. Priser: Vem vet kanske det, men det avslöjas först när vinnaren är korad. Hoppas jag inte glömde nåt jätteviktigt nu. 😛 Bara att sätta igång och brainstorma! Lycka till! Mvh / Eder lekledare djonas Edit: Frågan har kommit upp hurvida det är tillåtet med samarbete och svaret är kort och gott; Nej! Edit: Frågan har kommit upp hurvida det är tillåtet att byta tonart; javisst så länge temamelodin är densamma i varje genre. 🙂 Edit: Röstning: Lyssning av semifinalens bidrag börjar den 1 april; Bidragen Nya regler på forumet är att; rösta får de göra som har reggat sig minst 2 veckor innan deadline för anmälning. -------------------------------------- Anmälda so far!! Straka Shadows Jocke lavrell Vallhagen Rapid Wanker Neko Tetrix Jazzman P3t3r MusicGene Egghuvud Twilight Zound woland demoniqus denton slaptap jarlo D Vibe Pluffo Håkan Ekberg peto999 milton One night in The Trance moOd Ronnie matsumoto pledge Lethal davand Debree ViktorDenStore infinitebeat Torre osiris onosoul Odel JimBad Tobiah dede Bastian martinm LDB aspucko leere stajo Popfarmor Jocke Boberg 48 st anmälda, nu får vi se hur många som lämnar in bidrag. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Hoppas jag inte glömde nåt jätteviktigt nu. 😲 det hoppas vi med. ///plus & minus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Kul! Man känner igen dig på temat för tävlingen. Nitar tråden så den ligger överst i Studiofelstival-forumet. Och så hoppas vi på många deltagande! Kom igen nu, påsken är i antågande - äntligen tid att göra musik 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Straka Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Jag är på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Jag kommer åtminstone försöka men jag vet inte hur mycket fritid jag har den närmsta tiden. Har jag möjlighet så ska jag svänga ihop något. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Jag vill göra ett försök! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Ruggigt roligt initiativ. Jag försöker ta mig tid mellan rep och plugg 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Jag har varken tid, inspiration, koncentrationsförmåga eller vett att prioritera. Inte heller har jag läst reglerna eller lyssnat ordentligt, så; Naturligtvis är jag med! /Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rapid Wanker Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Oj shit vad svårt kanske du tänker nu Ja precis...men det är klart jag är med. Alltid kul att försöka göra något annat än det gamla vanliga 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Jag anmäler mig och lämnar in bidrag i mån av tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tetrix Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Kul initiativ. Kommer att följa tävlingen vet dock ej än om jag själv kommer att delta då jag inte lyckas ladda ner kompet. Är det bara jag som har det problemet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 17 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 17 mars 2005 Kul initiativ. Kommer att följa tävlingen vet dock ej än om jag själv kommer att delta då jag inte lyckas ladda ner kompet. Är det bara jag som har det problemet? Hmm...det ska funka, prova att bara klicka på länken. 🙁 Har du firefox välj du bara att spara till disk. Har du explorer ska den börja ladda hem med ett enkelt klick. 😮 Jag skrev upp dig på listan så kan du ju lämna in bidrag om du hinner. 🙂 Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Mmm... Nu känner man att det finns lite mer kräm i burken och kan kanske prestera något... Får fundera lite Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 grymt djonas,, jag är med 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tetrix Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 djonas: Har Windows 2000 och IE. Nåt tok är det antingen med min dator (avsaknad av programvara el.dyl.) eller hos demomusic.nu. Det funkar inte för mig med några nedladdningar från dem. Inte heller kan jag lyssna på låtar på deras hemsida. Lite märkligt eftersom jag inte har det här problemet med några som helst andra nedladdningar eller annan streamad musik. Skrev in till dem och undrade men har inte fått något svar ännu. Är det möjligt med någon alternativ länk till trumkompet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Dum fråga kanske... Men, är det tänkt att vi ska köra med din filé eller ska vi skapa egna DrKomp med dina som grund... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 17 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 17 mars 2005 Dum fråga kanske...Men, är det tänkt att vi ska köra med din filé eller ska vi skapa egna DrKomp med dina som grund... Man ska göra en låt utifrån mitt trumkomp i de tre ovannämnda stilarna. Man får inte lägga några andra trummorna (se reglerna). 😮 Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Jag är med! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 jag är med! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Egghuvudet är med och kommer naturligtvis att sopa banan med er allihop. (fastän jag inte ens kom till final förra gången.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 (redigerat) Du får heller inte lägga på fler trumgrejer dvs vanliga trummor, ägg, tablas, kongas etc på det befintliga kompet. Blir lite svårt....med ägg ju...(he he) Förresten får man sjunga melodin? Redigerat 17 mars 2005 av Egghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 17 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 17 mars 2005 Du får heller inte lägga på fler trumgrejer dvs vanliga trummor, ägg, tablas, kongas etc på det befintliga kompet. Blir lite svårt....med ägg ju...(he he) Förresten får man sjunga melodin? Yes..man får använda vilka instrument man själv önskar inklusive sång. 🙂 Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Ok, Jag är med... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woland Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 dehär har jag väntat på länge..!! jag är på (mkt..hur de nu sen går till..) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Räkna mig in Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
denton (oregistrerad) Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Jag anmäler mig oxå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 this one's going to be tough! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Kul initiativ. Kommer att följa tävlingen vet dock ej än om jag själv kommer att delta då jag inte lyckas ladda ner kompet. Är det bara jag som har det problemet? att dömma av din entusiasm så kan du inte ha varit medlem på studioforum speciellt länge. ///minus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tetrix Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Plus & Minus Postat den 17 March 2005, 21:55 "att dömma av din entusiasm så kan du inte ha varit medlem på studioforum speciellt länge." Lysande observationsförmåga! Under mitt namn står det både "Nykomling" och mitt inträdesdatum 3 mars -05. Är även novis inom musikproduktion och tycker att detta forum är en förträfflig guide för en sådan som jag. Fullt med proffsiga musiker och musikmakare som delar med sig av kunskap och konstruktiv kritik. "Entusiasm" - hmmmm... snarare intresse. Ska bli kul att se vad "folk" kan prestera utifrån ett likadant utgångsläge. /Tetrix Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 17 mars 2005 Dela Postat 17 mars 2005 Sätt mig på listan åxå...får se om jag kan få till något... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.