Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har jobbar med Reaper i något år eller så och det funkar hyfsat bra. Men ett STORT problem jag stött på är att min Moog Modular VST generar en lite annorlunda tonart än alla andra VST:s. Så om jag använder Moogen för bas (vilket jag gärna vill) så måste jag använda Moogen till alla andra instrument också eftersom det blir ostämt i förhållande till moogen om jag använder annan VST eller gittar. Kan man justera detta i Reaper eller är det i VST:n man ska "ratta"?

Detta problemet begränsar mig mycket eftersom ljudbanken blir begränsad till en VST om jag vill använda Moogen. Eller så kan jag använda alla VST utom Moogen och det är också begränsande i mitt fall.

Annons
Postat

Testa om problemet kvarstår i en annan DAW. Isåfall får du konsultera pluggens manual angående stämning. Jag har aldrig varit med om att Reaper stämt om mina instrument.

Postat
Kan man justera detta i Reaper eller är det i VST:n man ska "ratta"?
Med säkerhet din moogplugg... Kolla efter uttryck såsom Global tuning.
Postat

Med säkerhet din moogplugg... Kolla efter uttryck såsom Global tuning.

TACK!!! Hittade en litet detuningreglage i Moogen och den var ställd på ett värde över noll på basljudet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.