Jump to content
Annons

Varför låter amatörinspelningar amatörmässiga?


stol

Recommended Posts

jag tror inte han menar så

han menar väl att man ska göra så mycket man kan själv - förutsatt att man känner att man kan det (lägg märke till att jag skiljer på kan å kan)

det optimala borde dock vara som du säger att den som kan nåt bäst gör det å överlåter till den som kan nåt annat bättre att göra det

för övrigt låter inte purple rain-skivan så jäkla kul rent ljudmässigt

Ah, OK!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men jag förstår inte logiken i det.

Läs mitt inlägg igen och kom särskilt ihåg slutklämmen: Lär dig gärna det "rätta" sättet, och använd det, men bara så länge du inser att du måste göra "fel" för att lära dig det rätta sättet. (Notera att jag skiljer på "rätta" och rätta.)

Det borde väl bli bäst ju färre saker en "amatör" gör? I.e. proffsigast resultat blir det givetvis om proffs gör jobbet och amatören möjligen bär in öl till releasepartyt... ?

På dina inspelningar/låtar, överlåter du ditt gitarrspelande på proffs eller kan du göra det tillräckligt bra själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

för övrigt låter inte purple rain-skivan så jäkla kul rent ljudmässigt

Well, OK, den är från tidigt 80... den låter som den låter. Åren senare gjorde han faktiskt intressant ifrån sig på Batman och Grafitti Bridge. Tycker jag.

Samma med Lynnes Time-produktion. Den låter som den låter, för att vara en produktion från 81. Men fy fan i helvete vad bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant diskussion om vad göra själv och vad ta hjälp med. Det var egentligen i dem tankarna jag började tråden.

Eftersom vi har lite tid att lägga på vårt musikprojekt så vore det rationellt att ta hjälp med bitar som inte behärskar så bra. Personligen har jag inte något problem med att andra är med och påverkar slutresultatet. I slutändan handlar det väl om vad man tycker är kul, har för mål, och hur ok man är med att andra är med och påverkar. Tycker egentligen att mixning/inspelning är intressant men jag ser inget riktigt hopp att vi ska få kläm på det under överskådlig tid i den takt det går nu. Får se hur det blir...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...