Jump to content
Annons

Största misstagen ni gjort vid inspelning?

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Fan va mycket dumheter ni hittat på 😄😄😄🙂

Själv tänker jag efter riktigt noga innan jag köper saker och sen säljer jag dom väldigt sällan. Det gäller ju att mätta magen efter maten (eller hur e de nu ?) 😕 så jag försätter mig helt enkelt inte i situationer där jag måste sälja mina ägodelar.

Redigerat av Phobos
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Med tanke på hur tråden började, jag har en Moog Rogue på vinden.

Min första nya synth! Tyvärr funkar inte sample and hold längre men i övrigt rockar den.

Nåväl över till ångra sidan.

Misstag, sålde min andel i en 909 två år för tidigt. Inte för att jag gillade utan för att man fick 6 ggr mer pengar...

Saknad, TX816 racket. Köptes för 9 500 såldes 3 månader senare för 13 500, troligen min bästa affär någonsin.

Saknad, min Casio RZ1 trummaskin med 0.8 sekunders sampling. Otroligt konstiga sound.

Saknad MPC60..................buhu.

Saknad Akai S3200 med hårddisk och effektenhet, cool som assesoar i baren efter giget.(tror jag hade Magnet optisk enhet i också, minns inte riktigt efter barrundan) Den gick loss på 50-60000 lakan så den var med vid min sida hela tiden.

Hammond L100 modell kass som jag lånade av en polare i 6 månader. Charmig djävel med klara attitydsprobelm, distade i alla lägen .. .. .. :-)

Nu tror jag att det var allt.

JL

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nej fan, min reggae samling med Massive dread och andra kultisar som man skulle vilja ha nu...

Redigerat av drloop
Palm (oregistrerad)
Postat

Korg MS10 mot kassettdäck (ca -81). Grämer mig än.

Postat

Ja, hej å hå!

Bytte dumt nog bort mitt trumset mot en bil som till råga på allt blev stulen.

Har haft både Roland tr 505 och 606.

Sålde under 80-talet diverse instrument, har som tur är fortfarande kvar min Höfner(Beatles)bas :-)

Håkan

Postat

Sålde mitt gamla trumset, visserligen till ett bra pris (2000 för femdelars Basix) men var dum nog att slänga med alla mina gamla trasiga cymbaler för att jag ville bli av med dem. Jag hade visserligen fått dem av en annan trummis, men det hade varit kul att använda som effektcymbaler, men jag var ung och ville spela metal.

• 6 år senare...
Postat

Kul med lite anekdoter! Själv råkade jag deleta alla trumspår vid en inspelning på 3 låtar när jag spelade in en platta åt ett band. Hyfsat skitnödig blev jag då vi hållt på med trummorna i 4-5 dagar. Blev sittande en hel natt, klippa och klistra med kasserade tagningar från tidigare sparade versioner. Låtsades aldrig om "incidenten" och bandet hörde det inte heller då de blev nöjda samt att de kom tillbaks för nästa platta.

Postat

Jag har spillt kaffe på min 65k preamp 😄 Annars har det väll inte hänt någon katastrof direkt.

Oh, fy fan. Den är inte rolig!

Postat

Spelade in mickad gitarrstärkare med både delay och reverb i signalkedjan före micken. Eftersom jag senare lade reverb på både pads, trummor och diverse percussion blev det en enda jäkla skvalpande sörja av reverbsvansar... Det kostade mig dessutom ett antal riktigt bra tagningar.

Postat

Ni vet när man har en förgrenare till strömmen och den har en switch on/off. Ah just det.

Den där rackarns switchen har jag råkat komma åt precis när vi spelat in färdigt trummorna på en låt.

Kan ju tillägga att det var den bästa tagningen vi gjort och att jag råkade göra det igen en timma senare...

Postat

Jag har spillt kaffe på min 65k preamp 😄 Annars har det väll inte hänt någon katastrof direkt.

största tragedin är väl att du blivit pålurad en preamp för 65k...

• Gilla 1
Postat

största tragedin är väl att du blivit pålurad en preamp för 65k...

Jao har man råd så har man ju 😛 Det är faktiskt 8kanaler med DA, klocka etc. Dyr men prisvärd 😛

Postat

ja, du kanske har rätt, men det låter lite overkill 😆

Overkill kontra vad? Jag lever ju på't då bör man ha bra prylar 😛

Dock så kom inte preampen till skada , fast den luktar väll lite kaffe kanske haha 😄

Postat

Jag blev så förbannad på min strulande laptop en gång att jag kastade in den i väggen. Inte helt smart med tanke på att jag hade en del låtidéer liggandes på den. Dom såg jag aldrig igen.

Postat

Overkill kontra vad? Jag lever ju på't då bör man ha bra prylar 😛

Dock så kom inte preampen till skada , fast den luktar väll lite kaffe kanske haha 😄

vad jag menade var att det borde finnas något som tillfredställer dina behöv för några tiotusen mindre... men så kanske det inte är! det här är nog inte rätt diskussion för denna tråd, ledsen att jag drog upp det 😛

schysst att den klarade sig iaf!

Postat

En preamp som doftar kaffe. Den är verkligen värd sina pengar då.....:-)

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.