Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! Jag letar efter sköna packs till FL Studio. Liksom, jag är inte så duktig på att göra "winds" eller sånt. Så jag skulle gärna vilja ha packs med Sidechain wind i.

Någon som vet vart man kan få tag på? 🙂

Annons
Postat (redigerat)

Youtube tutorial för att göra

Youtube tutorial för att göra

Free samplepacks

Prova annars valfri sökmotor och sök på White noise samples / risers / swoops / FX / buildup's.. m.m men det är ju alltid effektivast om du gör det med en plugg i FL då blir det enklare att synca med tempot i låten.

Redigerat av Lundin
Postat

Tackar! Ja, jag ska nog kika vidare på det där. Vill helst kunna göra det själv, men jag tycker inte det låter bra när jag gör det själv, och vet inte riktigt hur jag ska få till det.

Postat (redigerat)

Misslyckas man en gång försöker man ingen eller tar idéer från någon annan som man utvecklar.. Youtube är en riktig guldgruva bara man vet vad man ska söka efter.

White Noise tutorials Fruity Loops

..enklare än så blir det inte 😉

Redigerat av Lundin
Postat

om det nu bara är white noise ljud du letar efter är det nog faktiskt de lättaste som finns att göra i FL, lägg in en ny 3xOsc, sen på menyn "plugin" i 3xOsc där du väljer ljudform sine,saw,square osv klickar du i den som är längst till höger brevid "?" som ser ut som ett whitenoise ljud, gör de på alla 3 osc, sen lägger du den på 1 kanal i mixern, lägg till en parametric EQ och skär av dom högre och lägre frekvenserna och lägg till en sidechain (peakcontrollern) så är de klart! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.