Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan, har precis gett min in i musikskapandet och skulle villja ha hjälp med en sak. Jag tänker börja göra lite akustiska covers och hittade stor insperation hos denna kille: Coverlåt borttagen - läs forumreglerna

Nu undrar jag följade: Hur mixar han så han får ett så otroligt skönt ljud i gitarren?

Samt vad har gör med rösten då man hör att den är ganska redigerad (Jag kommer använda mig mer av min naturliga röst men vill ändå veta) ^^

Förlåt om denna beskrivning är något underlig då jag inte sovit på 27 timmar :>

Använder mig av Pro tools btw!

Redigerat av Lundin
Annons
Postat

inte riktigt min genre men med mixningen av gitarren är det väll mest o jobba med EQ och reverb o delay o sånt, låter lite som om han har skärt en del i dom högre frekvenzerna på den delen han spelar ackord och förstärkt de "mutade" delarna, samt kanske lagt lite reverb på plocket?

för rösten.. hmm typ Autotunes? eller liknande? har ingen direkt erfarenhet av sånt ^^

Postat

Glöm inte! Dagsfärska strängar på gitarren. Jobba med mik-placering tills det låter näst intill det färdiga resultatet. Om allt sitter vid inspelning så är mix en promenad i parken.

Postat (redigerat)

Dubba, dubba, dubba....att spela in samma sak två gånger och sedan skicka ut spåren en bit åt varsitt håll kan ge en oerhörd bredd.

Redigerat av Måsart

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.