Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har Komplete 7 och är intresserad av att köpa 8'an. En kompis till mig vill köpa 7'an av mig om det går att köpa komplete 8 update, uppdatera till 8'an avregistrera 7'an. Går det? Eller måste 7'an alltid vara registrerad för att jag ska kunna köra 8'an?

Annons
Postat (redigerat)

Är det en update version till Komplete 8 så måste du ha Komplete 7 installerad.

Exakt, jag har komplete 7 installerat och vill uppgradera till komplete 8 (komplete 8 update). Kan jag köpa komplete 8 update, registrera till komplete 8 när det är klart sälja komplete 7. Eller kommer då mitt komplete sluta fungera? Jag vet att flera andra program som Cubase går det att göra så, men vet inte hur det är hos NI.

Redigerat av TheQuo
Postat (redigerat)

Precis som Strano säger måste du ha 7:an installerad om du bara köper en update. Annars får du ju köpa fullversionen av 8:an.

En update är ju bara en komplettering liksom.

Redigerat av MotherOfSound
Postat

Exakt, jag har komplete 7 installerat och vill uppgradera till komplete 8 (komplete 8 update). Kan jag köpa komplete 8 update, registrera till komplete 8 när det är klart sälja komplete 7. Eller kommer då mitt komplete sluta fungera? Jag vet att flera andra program som Cubase går det att göra så, men vet inte hur det är hos NI.

Det går inte eftersom du aktiverar Komplete på din dator. Om du då kör uppgraderingen, så är även den registrerad för din dator. Om du då avregistrerar 7:an så komme rinte heller 8:an att fungera, utan de hör ihop.

Det går inte att göra så med Cubase heller, eftersom du ju måste ha licensen i din USB-nyckel och licensen uppgraderas när du hämtar licensen för den nya versionen, så du har inte plötsligt två licenser där den ena går att flytta till en annan nyckel, utan du har fortfarande bara en. För att någon annan ska kunna köra en Cubase-version som du har uppgraderat från, så måste även han ha en giltig licens i sin USB-nyckel.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.