Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj, jag har lite problem med Waves Q-10 eq och Pro tools 8 LE.

Problemet uppstår bara när jag öppnar upp ett sparat projekt, alltså inte direkt när jag lägger till eq:n på ett spår. Den tar bort allt ljud, kollar man på masterkanalen så får den inget ljud alls, men spåren ser ut att skicka ut ljud.

Det enda som verkar hjälpa är att ta bort eq:n och lägga till en ny. Att bypassa och inaktivera den hjälper inte.

Nån som har en lösning eller nån idé till vad det kan vara som spökar? Jag köpte den visserligen för ynka 9 dollar på deras nyårsrea men det vore ju kul om den fungerade liiiite bättre

Annons
Postat

Halloj, jag har lite problem med Waves Q-10 eq och Pro tools 8 LE.

Problemet uppstår bara när jag öppnar upp ett sparat projekt, alltså inte direkt när jag lägger till eq:n på ett spår. Den tar bort allt ljud, kollar man på masterkanalen så får den inget ljud alls, men spåren ser ut att skicka ut ljud.

Det enda som verkar hjälpa är att ta bort eq:n och lägga till en ny. Att bypassa och inaktivera den hjälper inte.

Nån som har en lösning eller nån idé till vad det kan vara som spökar? Jag köpte den visserligen för ynka 9 dollar på deras nyårsrea men det vore ju kul om den fungerade liiiite bättre

Kan inte hjälpa dig men jag har haft exakt samma problem med deras L2 och SSL G-Eq i Windows 8 / Cubase 7.

trodde det var Cubase 7 som var boven men det kanske är någon av Wavesuppdateringarna?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.