Jump to content
Annons

Fulsnyggt?  

12 röster

1. 1. Fulsnyggt?

• 1. Vik hädan satan!
      0
    • 2. eeeh...
      1
    • 3. Småkul!
      4
    • 4. Raj raj!
      3
    • 5. Fyfan va ball!
      1

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Min lilla NES (för tillfället)

* ARTIST/GRUPP: Kritiska Beats

* GENRE: NEStan dans

* LÅTLÄNGD: 3:56

* KOMPOSITÖR: RinCls

* PRODUCENT: RinCls

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: EMPETRE

* STORLEK: 5meg

* STATUS: Skiss tror jag.

* LÅTLÄNK:http://hem.bredband.net/fjolliz/kritiska_b...n_lilla_nes.mp3]Låten[/url]

Mjaa vad tycks? Älskar nintendo ljud!😉

Annons
Postat

Tyckte så synd om den här som inte fått någon kritik så jag laddade ner den.

Inte fan kan jag hjälpa till. Det är inte min genré det betyder alltså att jag tycker det piss och inte kan ge någon konstruktiv kritik. Det är ganska nischad musik du gör :rolleyes:

Postat

Kul idé! Du har verkligen lyckats få Nintendo-känslan, åtminstone i ljuden. Är däremot inte så förtjust i din melodik, eller vad man ska säga. Tonerna känns väldigt slumpmässiga. Mycket trevlig och NESig baskagge du hittat, men höj den lite. Tycker jag.

Postat

Den har sina stunder, verkligen. Boss-musik? Har en viss metalgear känsla ("lead synthen")

Skulle funka, dock tycker jag den blir monoton, korta ner?

/boll

Postat

Ok lite respons iaf!🙂 Danke!

Jag tänkte att man skulle dansa till den här så därför är den monton!😄

Katla (oregistrerad)
Postat

Som trackerpojk så undrar jag vad du gjort skapelsen med? 🙂

Square-vågorna är övertygande som faen! Likaså samplingarna.

Låten är lite monoton men den har väldigt mycket charm. Höj baskaggen lite är mitt råd så blir det perfa! 😄

Postat

gillar ljuden. men den känns lite irriterade efter ett tag. tror inte ens jag skulle vilja dansa till den här. tyvärr. känns mer humant än nintendo teenage riot däremot.

har själv försökt mig på liknande. men jag använde min TR606 som trumma. dessvärre blev det inget av den låten.

Postat

Rätt så schysst, blir sugen på att gå hem och spela Megaman... 😱

Skulle nog iofs säga att du behöver dra på lite mer kraft i trummorna om du vill att folk ska dansa till det här.

Postat

Det är VST plugins till fruity, här finns de jag använt, peach, toad och triforce.

Ska betänka trummorna. Fast jag gillar inte traditionell "dance" musik! Tycker folk ska dansa till autechre!

Katla (oregistrerad)
Postat
peach, toad och triforce.

Aha! Anade samplingar eftersom de låg så nära. Ljudet är annars att svårt att få exakt. Själv kör jag med NT2-trackern. Den är grym men lite buggig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.