Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Har en budget på Max 8000:- och tänker inte bygga ihop en dator själv.

Hittade därför denna skönhet på elgiganten.

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-dator/ACDTSJLEQ052/acer-aspire-x3-stationar-dator-ax3995

Det jag kommer använda den till är fl studio. Vill inte att pluggar ska hacka samt att uppspelningen blir densamma. Räcker den eller är den kanske overpower?

Sköter det mesta via midi och spelar in gitarr då och då.

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Det är svårt att garantera något när det gäller datorer. Märkesdatorer ska ju garantera att tillverkaren satt samman komponenter som fungerar stabilt tillsammans, men samtidigt kan man inte vara 100% säker när det gäller speciella användningsområden.

Intel B75 chipset med en Core i7-3770 CPU och 16 GB RAM. Det ser inte fel ut.

Postat

Ska du köra externt ljudkort via USB 2.0? Eller sätta i ett internt kort? Eller använda det lilla ljudchipset som sitter i?

Postat

Ska du köra externt ljudkort via USB 2.0? Eller sätta i ett internt kort? Eller använda det lilla ljudchipset som sitter i?

Använder en line6 ux1 som jag kör via usb ja. Men tanken är att även köpa ett bättre ljudkort i framtiden.

Postat

Jag funderade ett tag på Mac Mini. Mellanmodellen verkar rätt ok komponentmässigt. Men jag har aldrig sysslat med Mac. Andra verkar positiva så jag får lita på dom.

Postat (redigerat)

Mac Mini är väldigt prisvärd för sin prestanda, dessutom var den nyligen den billigaste PC:n (!) med Ivy Bridge-CPU. Samtidigt är Acer-datorn i en annan liga, mycket kraftigare CPU och RAM som kommer att göra märkbar skillnad vid tunga pluggar. Mer jämförbar med en iMac utan skärm än Mac mini.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.