Beche (oregistrerad) Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 (redigerat) Är det någon idé att skaffa monitorer här ? Blir lurar annars, akg Q 701 med pro-ject head box 2 förstärkare Redigerat 19 januari 2013 av Beche
MotherOfSound Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Jobbig position det där... Personligen tycker jag att monitorer alltid är att föredra oavsett. Men du kanske kan köpa nån flexiwall eller nåt sånt. Köp en bra närfältsmonitor och lite dämpmaterial så ska det nog funka, även om det inte är jätteoptimalt. Testa vrid skrivbordet 90 grader, så att du sitter med ryggen mot väggen liksom. så ställer du flexiwall bakom skärmen om man säger, och lite dämpmaterial på väggen. Antagligen kommer du höra vissa frekvenser "här borta vid kameran" 😛 men ändå.. Allt kan bli bättre än det där 🙂 Men det är ju ännu jobbigare att endast mixa med lurar... Okej med referens, men..
coffa Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Har du pengarna så ska du så klart köpa monitorer, skadar aldrig att höra hur det låter i ett par bra högtalare. Sedan får du kanske inte världens mest perfekta ljud med tanka på placering etc. Men å andra sidan kanske du inte ska bo där tills du trillar av pinn, i framtiden kanske du hittar ett bättre rum för din studio och då kan du ha mer nytta av dina monitorer.
Beche (oregistrerad) Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Får försöka lösa det då, blir nog ett par krk rokit rp-5 eller 6or isåfall. Vad tror ni om denna lösning ?
MotherOfSound Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Rokit är bra! Personligen gillar jag 6:orna mer än 5:orna, men det hade absolut räckt med 5:orna där du sitter. Lösningen på bilden ser iallafall bättre ut än du har nu, fast du borde göra det tvärtom 🙂 Sätt skrivbordet på andra sidan om man säger, så du sitter med ryggen mot väggen och har soffan till höger, så att du får som en egen liten håla däremellan 🙂 Eller borde.. Vad vet jag, men så hade jag gjort.
Beche (oregistrerad) Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Studsar inte basen tillbaka om jag får en vägg så nära bakom mig då ? Suttit och läst halva dan om sånt här 😛 hel vetenskap, mycket att lära sig ^^
Beche (oregistrerad) Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 skulle ju kunna ställa upp en flexiwall som du nämde tidigare bakom mig om jag gör som på bilden
MotherOfSound Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Jo det gör den, såvida du inte sätter upp lite akustikplattor kombinerat (naturligtvis) med basfällor 🙂 Jag upplever att det är främst bakom sig man vill stoppa ljudet från att studsa liksom, så det är mitt bästa tips. Men, jag vet inte allt och kan inte allt så lyssna inte på mig! Jag bara säger vad jag hade gjort. Basfällor och akustikplattor is the shit! Dock är akustik är så komplext så man blir tokig. skulle ju kunna ställa upp en flexiwall som du nämde tidigare bakom mig om jag gör som på bilden Ja det funkar ju!
Beche (oregistrerad) Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Bor rätt nära en dataaffär där de jobbar en ljud kille, får åka dit och diskutera lite 😛 Men tack för all hjälp ändå =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.