Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Skivbolagen bekräftar själva att dom mår bra.

Bättre, skulle jag vilja säga.

Hej, och välkommen till din tråd, förresten. Haft kul under lurken?

Annons
Postat

Fr.o.m. nu fortsätter diskussionen utan förlöjliganden av andra forummedlemmar genom bilder på barn, godisklubbor och antydningar om "snorungar". Det har varit många anmälningar i tråden redan, ser jag en anmälning till stänger jag tråden.

• Gilla 4
Postat

Fr.o.m. nu fortsätter diskussionen utan förlöjliganden av andra forummedlemmar genom bilder på barn, godisklubbor och antydningar om "snorungar". Det har varit många anmälningar i tråden redan, ser jag en anmälning till stänger jag tråden.

Nu är det här kanske egentligen en helt annan diskussion: Men går det inte att bara stänga av de som tramsar sig från en tråd? Låter ju som en bättre väg att gå. Eller, hela deras konton. Om enstaka medlemmar är inne och saboterar en tråd som andra tycker är intressant, så drabbas ju även de som sköter sig om hela tråden stängs.

• Gilla 3
Postat

en tråd som andra tycker är intressant, så drabbas ju även de som sköter sig om hela tråden stängs.

JJ... Don't bullshit a bullshiter!

Jag antar att du ser dig som den som "sköter sig". Jag tror (påstår inte) däremot att du inte hade annat än trollavsikter med tråden. Trådar med "hetta frågor" vars första inlägg endast innehåller en simpel fråga är självklart menade att skapa oreda, heta debatter och varningar. Dessutom kallar trådar som denna gärna till sig vad jag kallar "prisjägare", sådana som sitter och (försöker) trissa upp debatthettan för att sedan skjuta iväg en massa anmälningar. I den här tråden finns minst en sådan, ständigt återkommande, "prisjägare" (you know who you are).

Och nu är jag kanske lite väl konspiratorisk och/eller megalomanisk, men jag känner på mig att det förekommer någon sorts "vem kan få Valle utkastad"-lek (bland prisjägarna). Där spelar alltså innehållet i mina inlägg mindre roll; man anmäler och anmäler tills man helt enkelt träffar. Endast fem träffar räcker...

Förhoppningsvis anmäls nu detta inlägget, och tråden stängs (om nu Linus har behörigheten och i sådant fall menade allvar).

Aaahh!

Postat

JJ... Don't bullshit a bullshiter!

Jag antar att du ser dig som den som "sköter sig". Jag tror (påstår inte) däremot att du inte hade annat än trollavsikter med tråden. Trådar med "hetta frågor" vars första inlägg endast innehåller en simpel fråga är självklart menade att skapa oreda, heta debatter och varningar. Dessutom kallar trådar som denna gärna till sig vad jag kallar "prisjägare", sådana som sitter och (försöker) trissa upp debatthettan för att sedan skjuta iväg en massa anmälningar. I den här tråden finns minst en sådan, ständigt återkommande, "prisjägare" (you know who you are).

Och nu är jag kanske lite väl konspiratorisk och/eller megalomanisk, men jag känner på mig att det förekommer någon sorts "vem kan få Valle utkastad"-lek (bland prisjägarna). Där spelar alltså innehållet i mina inlägg mindre roll; man anmäler och anmäler tills man helt enkelt träffar. Endast fem träffar räcker...

Förhoppningsvis anmäls nu detta inlägget, och tråden stängs (om nu Linus har behörigheten och i sådant fall menade allvar).

Aaahh!

Nu får du lägga av valle, ingen vill dig illa. Prisjägare? Haha spotta ut vem du tror är en prisjägare här. Jag tror faktiskt att linus syftade på dina inlägg som du gjort i tråden.

• Gilla 1
Postat

Jag tror faktiskt att linus syftade på dina inlägg som du gjort i tråden.

Jag vet att han gjorde det; stämde in på alla punkter.

Nu får du lägga av valle, ingen vill dig illa.

Du missförstår. Jag ser det inte som att jag blir illa behandlad alls. Om jag blir utkastad, om än på grund av "prisjägare", så går min värld inte under för det.

Promise!

Postat

FYI är iaf jag inte en sådan däringa prisjägare; så jag hoppas du inte syftade på mig, Valle. Har bara anmält ett enda inlägg, såvitt jag kan minnas, sedan jag reggade mig 2004.

Postat

Kopplingen till musik är att politikerna inte borde agerat som de gjort. De skulle sagt:

”Intressant, men, vi har andra viktigare problem att lösa.

fast nu handlar det inte om att dom blev utkonkurrerade av andra varor och utbud

dom blev utkonkurrerade av sina egna varor som tillhandahölls av andra personer i strid mot gällande lagar och regler

lagstiftning och samhällsordning har alltid varit politiska frågor

Postat

Nej, ej heller innan trädet vissnade utanför mitt fönster. Dvs, det är ej relevant.

om man anser att ett träd utanför ens fönster har lika mycket påverkan på en bransch som när branschens egna varor tillhandahålls illegalt utan att branschen får betalt så är man ovärdig att debattera frågan

varsågod den kan du ha på dig tills du fattar bättre

dumstrut.jpg

OM massan redan idag gör som jag så borde väll allt vara bra?

ironi är inte din starka sida märker jag

Postat

Nu är det här kanske egentligen en helt annan diskussion: Men går det inte att bara stänga av de som tramsar sig från en tråd? Låter ju som en bättre väg att gå. Eller, hela deras konton. Om enstaka medlemmar är inne och saboterar en tråd som andra tycker är intressant, så drabbas ju även de som sköter sig om hela tråden stängs.

antar att det får gälla även dom som kommer med helt osanna påståenden - hur går det med pekandet?

Postat

om man anser att ett träd utanför ens fönster har lika mycket påverkan på en bransch som när branschens egna varor tillhandahålls illegalt utan att branschen får betalt så är man ovärdig att debattera frågan

Så du sitter och hoppas och tror att lite polisrassior ska få folk att återigen vilja köpa cd-skivor som 1990? Folk kommer plötsligt omvärdera populärmusik och den kommer få samma status igen? Motiveringen för att detta ska ske är att situationen var så innan internet?

varsågod den kan du ha på dig tills du fattar bättre

dumstrut.jpg

Du ÄR verkligen duktig på att teckna! Ett tag trodde jag att du hade kopierat bilden.

Postat

Så du sitter och hoppas och tror att lite polisrassior ska få folk att återigen vilja köpa cd-skivor som 1990? Folk kommer plötsligt omvärdera populärmusik och den kommer få samma status igen? Motiveringen för att detta ska ske är att situationen var så innan internet?

öka försäljningen - det är inte detsamma som endast cd

det finns ju som sagt andra alternativ idag

alternativ som förmodligen floppat om det inte samtidigt blivit det du benämner som "polisrazzior" och en skärpning av lagarna kring framför allt spridandet av upphovsskyddat material

Du ÄR verkligen duktig på att teckna! Ett tag trodde jag att du hade kopierat bilden.

det är ingen bild

det är ett träd

Postat (redigerat)

öka försäljningen - det är inte detsamma som endast cd

det finns ju som sagt andra alternativ idag

alternativ som förmodligen floppat om det inte samtidigt blivit det du benämner som "polisrazzior" och en skärpning av lagarna kring framför allt spridandet av upphovsskyddat material

Well, eftersom det är du som sitter på det du själv hävdar är det sjunkande skeppet och inte jag så får vi ju hoppas att du gör en korrekt analys och inte bara låter känslorna styra. I framtiden kan det ju lätt annars bli lite bittert om det visar sig att man propagerade för fel taktik och "sågade av grenen" man satt på.

Btw, även du tycks vara av uppfattningen att Spotify och liknande tjänster är "framtiden" för inkomster från "massan" (har jag förstått dig rätt?). Tror du att Spotify hade existerat om branschen fått fortsätta sova och räkna med att morgondagen skulle se ut som gårdagen? Det kanske till och med är så att branschen borde tacka grabbarna bakom Piratebay för att de visade att det finns nått som heter Internet och att det kan användas för att sprida musik?

Tänk om det är så ironiskt att ex vis Gottfrid som nu sitter inlåst, nerknarkad och förstörd är den som kommer erkännas varit den som startade ett nödvändigt uppvaknande i branschen?

I framtiden kanske man kommer se Gottfrid som en Galilei från 2000-talet och samhällets agerande likvärdigt med Kyrkans agerande 1633... ?

Att Gottfrid var (innan han självmedicinerade och pundade bort huvudet) en extrem och unik (och nu bortslösad) begåvning behöver vi ju knappast diskutera.

det är ingen bild

det är ett träd

😆

DÅ, tycker jag inte du var så bra på att teckna längre (fast OM det ska vara ett träd så ser det nästan ut som om någon varit där och sågat av en gren...)...

Redigerat av ONSatan
  • Gilla 2
Postat

Bättre, skulle jag vilja säga.

...

Hej,

Tänkte på en sak. Om du "säger" att bolagen har det bättre idag än tidigare samt att de inte behöver dela annorlunda "för de får skriva vilka avtal de vill". Vad ser du då egentligen för problem med dagens situation och vad var fel i första posten från JJRockford?

• Gilla 1
Postat

Hej,

Tänkte på en sak. Om du "säger" att bolagen har det bättre idag än tidigare samt att de inte behöver dela annorlunda "för de får skriva vilka avtal de vill". Vad ser du då egentligen för problem med dagens situation och vad var fel i första posten från JJRockford?

Jag menade förstås "bättre" än då när illegala nedladdningarna brann som värst (innan Spotify fick fäste).

JJ trollar, anser jag. Kanske får han en sexuell kick av det, vad vet jag.

Postat

Kanske får han en sexuell kick av det, vad vet jag.

Att du tycker det är OK att uttrycka sig på det sättet är för mig ofattbart.

Du är inte ensam "bov" här men nu är det sjätte gången jag läser ett av dina inlägg i tråden och andra gången jag tycker det bör anmälas. Vilket jag också kommer göra.

Kanske är ditt syfte att låsa tråden, jag vet inte det, men i så fall tycker jag du själv borde ansvara för ditt sätt att skriva. Utan att hela tråden drabbas (vilket kanske blir svårt för moderatorer).

Det är inte så svårt att strunta i efterslängarna när man skriver. Det finns dessutom elegantare sätt att göra en poäng.

• Gilla 6
Postat

Att du tycker det är OK att uttrycka sig på det sättet är för mig ofattbart.

Du är inte ensam "bov" här men nu är det sjätte gången jag läser ett av dina inlägg i tråden och andra gången jag tycker det bör anmälas. Vilket jag också kommer göra.

Kanske är ditt syfte att låsa tråden, jag vet inte det, men i så fall tycker jag du själv borde ansvara för ditt sätt att skriva. Utan att hela tråden drabbas (vilket kanske blir svårt för moderatorer).

Det är inte så svårt att strunta i efterslängarna när man skriver. Det finns dessutom elegantare sätt att göra en poäng.

OK, nu undrar ju jag... På vilket sätt bidrog du nu till ämnet?

Ska ditt inlägg också anmälas nu? Eller är du på något sätt finare eller viktigare än jag?

Jävla översittare!

Postat
Det kanske till och med är så att branschen borde tacka grabbarna bakom Piratebay för att de visade att det finns nått som heter Internet och att det kan användas för att sprida musik?

Tänk om det är så ironiskt att ex vis Gottfrid som nu sitter inlåst, nerknarkad och förstörd är den som kommer erkännas varit den som startade ett nödvändigt uppvaknande i branschen?

Så det var TPB som visade vägen? Långt efter att var och varannan svensk redan hade en mp3-spelare? Långt efter storhetstiden för sidor som mp3.com? När andra pirattjänster såsom Napster och Kazaa redan kommit och vänt?
  • Gilla 2
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.