Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Man märker ju att "topplistan" på både hård och mjukvara ändras från dag till dag. För några årsen var det hett med Motu tillexempel, ett tag var det Genelec, ett tag var det KRK och Yamahas klassiska NS10:or hänger med oavsett vad som händer. Focusrite och Apogee är också med på ett hörn, och M-Audio kommer alltid vara med antar jag. (Hoppas jag).

Men vad tycker ni, vad är bäst och hetast just nu? Vad vill vi se när vi går in i en musikaffär liksom?

Annons
Postat

Det här kanske kommer att stå sig som trådens tråkigaste svar, men jag blir glad bara av att musikaffären står kvar när jag är sugen på att gå in och kika. Det är inte en självklarhet längre.

Postat

Precis. Och framförallt utbudet. Sedan norska MRH (som från början ägde både Luthman och 4-Sound) lade rabarber även på Musikbörsen har utbudet blivit betydligt mera strömlinjeformat och tråkigt. I alla fall i de butikerna.

Postat

Precis. Och framförallt utbudet. Sedan norska MRH (som från början ägde både Luthman och 4-Sound) lade rabarber även på Musikbörsen har utbudet blivit betydligt mera strömlinjeformat och tråkigt. I alla fall i de butikerna.

Hehe ja, du kanske skulle komma in på mitt jobb. Vi har lite för mycket av allt istället.

Postat

Beror på vad man gör antar jag. Då jag skriver låtar så vill jag snabbt kunna göra en något sånär lyssningsbar demo snabbt. Gärna skriva ner lyrik snabbt också. Ipad passar mig aldeles utmärkt. Med diverse appar och anslutna mickar, mm, kan man snabbt göra nåt när ideérna dyker upp. Bara att peta igång och köra var man än befinner sig. Så i mitt fall röstar jag på: Ipad.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.