evilrocker Postat 16 januari 2013 Postat 16 januari 2013 Hur var det nu igen, sitter och kollar lite specar för hörlurar och stärkare. Tänkte köpa ett par Sennheiser Hd-280 pro på 64ohm och dom är ju inte så trögdrivna. Hur läser man av specen på hörlursförstärkare så att man vet att dom kan driva dom jäkligt högt? Ska också köpa en billig hörlursförstärkare att ha för trumminspelning. Hörlursstärkaren på Ensemblen är ju jäkligt klen.... Den klarar dock av att driva 64 ohms men när jag testade Beyers 880 pro 250ohms så var det ju ingen kräm alls.
evilrocker Postat 16 januari 2013 Trådstartare Postat 16 januari 2013 Denna kanske funkar ihop med HD-280 pro Presonus HP4 http://www.presonus.com/products/HP4/features
joachime Postat 16 januari 2013 Postat 16 januari 2013 Jag använder ofta HD280 för tracking och tycker dom funkar bra ihop med det mesta. Om stärkaren bara ska driva ett par hörlurar kan jag rekommendera Millenium HP 1. En billig liten sak som låter bättre än det mesta jag testat under 2000:-
evilrocker Postat 16 januari 2013 Trådstartare Postat 16 januari 2013 Såg att den hade 350 mW fast vid vilket ohm? Det spelar väl roll eller? precis som slutsteg som ska driva högtalare. Billig var den iaf! 🙂
joachime Postat 16 januari 2013 Postat 16 januari 2013 Ingen susning faktiskt. En studio jag arbetar regelbundet i har en HP 1 monterad vid trumplatsen. Brukar koppla in ett par HD280 för att dom insolerar bra och har aldrig varit med om att en trummis saknat volym eller botten. Jag har dessutom kört DT250, ATH-M40, HD25 och diverse snäckor där i utan problem.
BluesBoy Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Såg att den hade 350 mW fast vid vilket ohm? Det står i alla fall "works with all headphones (including 8 Ohms)".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.