Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Har precis installerat sequel 3 på min nya pc. Problemet är att demoprojekten fungerar utmärkt, men jag får inget ljud i midilooparna som finns i programmet. Någon som har något tips på hur man kan få liv i programmet ?

/ Petta

Annons
Postat

Vet inte hur det ser ut men har du nån synt assignad till midilooparna?

Dum fråga kanske...men undrar bara...

Postat

Bra fråga 🙂 ska kolla om jag får något syntljud när installerat min key Rig i datorn. Märkligt fel detta .

Postat

Nej det är inget märkligt fel, det är snarare så att du kanske inte är bekant med vad MIDI / MIDI-loopar är för något.

Midilooparna är ju bara sekvenser med notdata du använder för att trigga ljud ur interna eller externa syntar, trummaskiner, samplers, effekter ellervadmannuharförböjelser och innehåller inte ett endaste eget ljud.

Kolla de här tutorialvideorna hos Steinberg och främst den första som förklarar "beatmode" där han visar hur Groove Agent One fungerar i vid 0:55 drar han in en MIDI-loop i arrangefönstret.. det är så MIDI-loopar fungerar, men när MIDI-looparna är universella kan notdatat spela vad somhelst även om ett trum-arrangement låter konstigt om det skickas till exempelvis ett pianoljud.

Vid 02:46 visar han hur Halion Sonic SE fungerar och där ser du också MIDI-looparna i arrangefönstret som kan ge dig en bild av vad de gör och hur de kopplas mot en ljudalstrande enhet..

Lycka till

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.