Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Undrar varför Cubase ändrar volymen på mitt fireface 400 kort till maxvolym varje gång jag startar och stänger ner Cubase 6??

Väldigt irriterande och inte jättekul om man glömmer bort att dra tillbaks volymen innan man spelar något.

Såg att någon löst problemet genom att: go to Devices -> Device Setup -> Apogee Duet -> Control Panel and untick the option "Set Device Attenuation to 0 dB".

Men det alternativet finns inte ens för mig :/

Annons
Postat (redigerat)

Du kanske får installera extra mjukvara från Apogee för att få upp den under devices i Cubase isåfall, eller så har du inte samma version som detta går att göra på.

Redigerat av Lundin
Postat (redigerat)

... på mitt fireface 400 kort ...

Såg att någon löst problemet genom att:

go to Devices -> Device Setup -> Apogee Duet -> Control Panel

and untick the option "Set Device Attenuation to 0 dB".

Men det alternativet finns inte ens för mig :/

Förmodligen har ditt RME-kort en liknande inställning, men som kallas något annat,

konsultera manualen till ljudkortet 🙂

EDIT Apogee Duet är alltså ett annat ljudkort, och valet "Set Device Attenuation to 0 dB"

finns i Apogee-kortets control panel, inte i Cubase.

Redigerat av JakobP
Postat

Okay, jag håller på att gå över från Logic Pro 9 till Cubase 7. Det finns inget sånt alternativ för mitt RME kort. Det lustiga är att det ju inte blir så när jag startar/stänger ner logic, bara cubase. 🙁

Postat (redigerat)

Hittade en lösning på RME forum. Tydligen en bugg med cubase. Löser det genom att i systeminställningar/ljud (mac pro) ställa in RME inte bara på ljud ut utan också på "spela upp ljudeffekter via".. märkligt.. löst iaf

Redigerat av SirThoms

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.