D Vibe Postat 14 april 2013 Trådstartare Postat 14 april 2013 Vad är skivans tema tror/tycker ni? Jag har inte detaljläst några texter än, men jag tycker den till stor del verkar handla om religiös sekterism.
SadamJR Postat 26 april 2013 Postat 26 april 2013 Här är Broken live i studion. http://www.synthtopia.com/content/2013/04/25/depeche-mode-broken-live/#more-49393
D Vibe Postat 27 april 2013 Trådstartare Postat 27 april 2013 Här är Broken live i studion. http://www.synthtopi...ive/#more-49393 🥰 Såg ni att det fanns med en sån där.. uhm .. vad heter de, OP-8 eller något sånt. Den där som är svensktillverkad 🙂
SadamJR Postat 27 april 2013 Postat 27 april 2013 🥰 Såg ni att det fanns med en sån där.. uhm .. vad heter de, OP-8 eller något sånt. Den där som är svensktillverkad 🙂 Teenage Engineering. Ville inte ta upp det.
D Vibe Postat 27 april 2013 Trådstartare Postat 27 april 2013 Teenage Engineering. Ville inte ta upp det. Prexis!
cborg Postat 28 april 2013 Postat 28 april 2013 saknar fortfarande alan wilder Samma. Trots motsättningarna blev det jäkligt bra grejer med honom med i leken. (han gör riktigt sköna mixar live, blandat DM och sitt egna material, men det finns inte utgivet vad jag vet)
D Vibe Postat 28 april 2013 Trådstartare Postat 28 april 2013 Klart att Wilder tillförde något, men det känns okonstruktivt att hela tiden benämna de övriga tres material som oförmöget. Det finns något magiskt när de möts och tillsammans med några få utvalda sätter ihop musik, även om Alan inte är med längre. En idé jag fått är att de skulle kunna anställa Alan som producent eller coproducent på nästa skiva 😉
SadamJR Postat 28 april 2013 Postat 28 april 2013 Tyckte att det där låten jag länkade till var rätt intressant. Inste så pompös som rätt många av DM:s låtar.
cborg Postat 28 april 2013 Postat 28 april 2013 Klart att Wilder tillförde något, men det känns okonstruktivt att hela tiden benämna de övriga tres material som oförmöget. Det finns något magiskt när de möts och tillsammans med några få utvalda sätter ihop musik, även om Alan inte är med längre. Nä, jag dissar inte alls. Jag bara föredrar det sound som de hade på många av de plattorna där Alan var med och producerade. För mig var det en optimal konstellation. 🙂 Tycker senaste plattan är på väg både tillbaka till det och framåt på samma gång. Det skulle inte heller gå att ersätta Martins låtar eller Daves röst.
stegrarn Postat 9 maj 2013 Postat 9 maj 2013 (redigerat) Då är det drygt en månad kvar tills det är dags att bevittna The Delta Machine Tour i Köpenhamn. Setlistan från turnépremiären i Nice såg ut så här, och lär väl inte ändras nåt nämnvärt: 1. “Welcome to My World” 2. “Angel” 3. “Walking in My Shoes” 4. “Precious” 5. “Black Celebration” 6. “Policy of Truth” 7. “Should Be Higher” 8. “Barrel of a Gun” 9. “Higher Love” 10. “The Child Inside” 11. “Heaven” 12. “Soothe My Soul” 13. “A Pain That I’m Used To” 14. “A Question of Time” 15. “Secret to the End” 16. “Enjoy the Silence” 17. “Personal Jesus” 18. “Goodbye” 19. “A Question of Lust” 20. “Halo” (Goldfrapp Remix) 21. “Just Can’t Get Enough” 22. “I Feel You” 24. “Never Let Me Down Again" Som vanligt en blandning av lite nytt, lite gammalt som inte spelats live så ofta och givetvis dom stora, klassiska allsångsnumren 🙂 Redigerat 9 maj 2013 av stegrarn
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.