Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har laborerat lite för att kunna trycka igång min tubescreamer och mitt boos delay på samma gång på pedalbordet, jag gjorde så här. Lödade på sladdar på strömbrytarna i pedalerna, drog fram kablar från båda pedaler och kopplade dom till varsin tryckströmbrytare (tutknappar till bil,traktor) utanför pedalerna. Och så satte jag tutknapparna precis brevid varann och sedan gjorde jag en metallplatta över båda tutknappar, och med ett trampande på plattan så var bägge pedaler igång på samma gång. och jag kunde ju även sätta ingån pedalerna för sig med deras vanliga strömbrytare.

Nu till problemet! om jag råkade trycka lite för löst på metall plattan så kunde det hända att bara en pedal startade och då var ju vitsen borta. så det jag behöver är en strömbrytare som kan sköta två kretsar på samma gång. Finns detta? och det måste ju va en speciell så att det inte går in bak ström i pedalerna( det går ju inte att använda en vanlig till två kretsar för pedalerna kan väll få ström i sig av varandra då, och gå sönder?) Och det måste va en tryckströmbrytare, fjäderbelastad så att den inte stannar kvar i det nedtryckta läget, och man måste kunna trampa på den.

Finns det någon sådanhär brytare?

Annons
Postat (redigerat)

Edit: Jag missuppfattade frågan jag trodde det var på och av-kontakter du menade, men nu ser jag att det är strömkontakter. ...Eller nu när jag läser en gång till så är jag osäker.

Gammalt:

Det du använder är förmodligen "tryck för att få kontakt"-knappar medan Boss lär behöva "tryck för få avbrott". Det vill säga tvärt om mot dina kontakter.

Försök med att hålla ihop de två sladdarna istället för att ha dom lödda till kontakten, och sedan snabbt ta i sär dom och sätta ihop dom igen så funkar säkert Bosspedalen som väntat. ...Alternativt att hålla kontakten intryckt, och sedan snabbt släppa och trycka igen.

Redigerat av Erik dP
Postat

Jo men det är ju så att jag vill kunna slå på dom varförsig oxå, annars hadde det ju fukat bra med en sånn

Köper du den första jag länkade till så gör du en loop som är båda, en för pedal ett och en för pedal två.

Så kommer du åt allt.

/Magnus

Postat

och så tycker jag att octa switchen i länken du skickade är lite klumpig, jag vill ha en simpel strömbrytare som klarar två kretsar

Okay, är med.

Men då behöver du en brytare som kan stänga av den "båda på en gång" funktionen också.

Tror det blir lurigt.

/Magnus

Postat

Har kollat på Elfa och det finns ju massor med tryckströmbrytare (tryckströmställare), men jag kan inte hitta nån som har två kretsar i sig, det är ju en sånn jag behöver

Claes, har inte du koll på detta?

Postat

Här finns allt du letar efter.

http://moodysounds.se/

Men hur tänkermdu att det skall funka?

Gör du en "styr båda" switch så styr ju den pedalerna sen. Hur gör du då när du vill styra dem en och en?

Tänker du använda de switchar som sitter på pedalen så kommer du att behöva trampa två gånger för att det skall hända något.

Är lite nyfiken här.

/Magnus

Postat

Tack, tror att det ska funka med en switch från mody sound!

Om jag vill använda pedalerna varförsig så tryckar jag bara på dom vanliga tryckströmbrytarna på pedalerna. och om ja vill styra båda på en gång så använder jag en 2 polig swicth till kablarna som jag har dragit ut från pedalerna

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.