Jump to content
Annons

Vart hittar man acapellas som är lagliga att använda i sin musik (som säljs)


BosseBronk

Recommended Posts

Hej!

Hoppas jag har hittat till rätt avdelning.

Jag tänker snart släppa min första låt med vocals. Problemet är för min del att jag varken har någon aning om vart man får tag på acapellas, och inte är juridiskt insatt i vad som är ok. Så jag undrar helt enkelt om någon vet vart man ska vända sig för att få tag på acapellas som är ok att använda i en låt som senare ev. kommer signeras och säljas? Hade varit väldigt tacksam ifall någon kan upplysa mig lite om vad som gäller i ämnet.

Redigerat av BosseBronk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för tipset! Hittade dock inte något jättepassande där. Ganska varierande kvalité och 70% var kärlekstexter, tyvärr. Använder sig många producenter av looperman?

Väldigt mycket skit där. Ibland kan man hitta något okej. Finns ju dem som använder material därifrån flitigt. Men inget jätte-etablerat vad jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder sig många producenter av looperman?
På den frågan skulle jag svara nej.

Om du befinner dig i genrer där du som producent refererar till en sångmelodi som "med vocals" eller acapella (!) så tror jag att det är vanligare att duktigt folk jobbar med en topliner som kan sjunga in åt dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att köpa färdiga 'non-exclusive', royalty-free licenser till acapellor och annat från diverse återförsäljare online.

Skulle kunna tänka mig att lista några här men jag vet inte var gränsen för reklam går.

vadå reklam? Supralunar gör ju hur mycket reklam som helst på StudioForum. Nu har de gig, nu har de gjort en platta....och det tycks ju var jävligt ok

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1) Supralunar har inget med ämnet att göra.

2) Det är helt okej att lista försäljningsställen och/eller länka till produkter. Reklamgränsen är ifall du spelar in egna acapellor för försäljning och använder forumet i marknadsföringssyfte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...