Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det tar nog även bort en del av närheten i rösten...

Och det filtrerar knappast bort alla diskantekon. Men sjunger man nära micken, hur mycket av rummet får men egentligen med då. Hör man det i mixen med alla instrument?

Postat

Du tar nog mest bort frekvenser som man vill ha med av sången. Utan att det hjälper så mkt mot rumsljudet. Köp en reflektionsskärm istället.

Postat

Tror heller inte att puffskydd hjälper mot det. Har haft det för några VO-jobb, men det gör varken från eller till..eller jo,,,möjligen från, men inte på rumsljudet.

De där reflektionsskärmarna har jag funderat på, men frågan är i vilken utsträckning det hjälper med tanke på att reflektioner kommer från fler ställen. Kan stjälpa mer än hjälpa.

Postat

thomans micscreen la till ful dist i låg mid o hög bas för mig. varning för den

Där ser man. Beställde precis en, så det blir till att utvärdera vid ankomst under veckan.

Postat

Effektivast är att peta ihop en sånghörna, så att man har dämpning bakom ryggen, där dämpningen är verksam mot reflektioner som kommer in mot rätt sida av micken.

En mickskärm sitter bakom micken, där en kardioid-mick redan från början har en mycket bra dämpning...

Postat

Präxis. Sätter man dessutom micken för nära den där skärmen så finns det risk för bass buildup och då är det etter värre vad jag förstår. Men ingen chans att skärmen stryper en del av det direkta ljudet - eller det slipper ändå undan både uppe och nere, för att sedan studsa åter bakifrån? Bäst hade kanske varit om man kunde ha renoverat permanentbollarna på frisersalonger från svunna tider med akustiskt material och fällt en sådan över huvudet när nöden krävde det. Med en mick i då förstås.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.