Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Igår var jag iväg och köpte mig en begagnad midi synth. (M-Audio keystation 49e) Jag har studio one artist 2 som inspelnings program. och har kopplat till ett nytt audiobox 22vsl externt ljudkort. Mitt problem är som rubriken lyder att det blir en viss fördröjning inan ljudet kommer utt i högtalarna, Väldigt itrriterande. Är helt ny på detta område och har bara spelat in gitarr förr, så har ingen aning om vad jag ska göra, Tacksam för svar. Mvh Björn

Annons
Postat
M-Audio keystation 49e
...är bara klaviatur utan synt. Du spelar med sannolikhet mjukvarusyntar i datorn.
Jag har studio one artist 2 som inspelnings program
...och då använder du säkert en synt som följde med Studio One.
har kopplat till ett nytt audiobox 22vsl externt ljudkort
När du använder ljudkortet i datorn behövs mer eller mindre buffert för att datorn ska hinna med att generera ljudet som ska ut till ljudkortet. Annars uppstår avbrott i ljudet som låter hackigt eller knastrigt.

Hur stor buffert/hur mycket latency som behövs hänger på din dator i kombination med instrumentet du använder i Studio One.

Så pröva att sänka latencyn tills fördröjningen inte upplevs lika jobbig. Sänk tills det hackar och datorn inte orkar med, öka därifrån upp ett snäpp igen.

Postat

...är bara klaviatur utan synt. Du spelar med sannolikhet mjukvarusyntar i datorn.

...och då använder du säkert en synt som följde med Studio One. När du använder ljudkortet i datorn behövs mer eller mindre buffert för att datorn ska hinna med att generera ljudet som ska ut till ljudkortet. Annars uppstår avbrott i ljudet som låter hackigt eller knastrigt.

Hur stor buffert/hur mycket latency som behövs hänger på din dator i kombination med instrumentet du använder i Studio One.

Så pröva att sänka latencyn tills fördröjningen inte upplevs lika jobbig. Sänk tills det hackar och datorn inte orkar med, öka därifrån upp ett snäpp igen.

Okej, kan du förklara hur man sänker den? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.