Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle vilja rekommendera en ny sida som är på gång.

Man ska tydligen kunna producera och skriva musik med andra över hela världen live och online för att sedan direkt kunna dela med sig till alla på sidan. Man kan även rösta på låtar andra medlemmar gjort och då hamnar låtarna på en playlist.

Har hört talas om den här sidan tidigare och nu lyckats få en invite. Ser coolt ut än så länge, men den kommer inte lanseras förrän i vår. Finns en mail adress längst ner där man kan requesta en invite och sen kan man själv bjuda in vänner redan innan launch. Kolla in www.jamclouds.com

Annons
Postat

Fast här kommer det att vara en riktig inspelnings studio där du kan göra praktiskt taget allt du kan göra i en riktig studio utan att behöva installera något.

Postat

Ok - jag förstår. De tillhandahåller mjukvaran, pluggar etc. som delas av deltagare i projektet. Mitt inpass gällde mest att det finns en hel del av den här typen av samarbetssidor online som är rätt poppis. Kompoz i mitt och ett antal tusen andras fall.

Hipsterloffot (oregistrerad)
Postat

En inspelningsstudio bör väl iallafalla ha fyra väggar?

Postat

det kan den ju fortfarande ha, men all behöver ju inte längre vara fysiskt närvarande i ett o samma rum. Det kommer ju öppna upp för möjligheterna att arbeta med en massa andra människor runt om i världen utan att behöva resa o bekosta en massa biljetter o dylikt.

Postat

Fins det några andra bra sidor där man kan träffa och jobba med andra producenter och musiker? Jag skulle vilja hitta duktiga producenter som inte bor i Sverige.

Postat

Fins det några andra bra sidor där man kan träffa och jobba med andra producenter och musiker? Jag skulle vilja hitta duktiga producenter som inte bor i Sverige.

Har du lagt upp annons på Gearslutz än?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.