klasho Postat 10 januari 2013 Postat 10 januari 2013 När jag ska öppna mitt projekt så står det felmeddelandefile "project unexpectedly quit". Jag antar för att den är för tungdriven. Men jag MÅSTE väll kunna öppna den på något sätt? Kan man gå in och frysa instrument eller så utan att öppna projektet, eller vad göra!?!
BluesBoy Postat 11 januari 2013 Postat 11 januari 2013 Du kanske kan starta ett nytt projekt och importera alla ljud/inställningar?
Peter Roos Postat 11 januari 2013 Postat 11 januari 2013 (redigerat) Gå in i låtmappen och kolla in om det finns "auto-savade" tidigare varianter av låten (innan du la på alla effekter). mvh/Peter Redigerat 11 januari 2013 av Sleap
klasho Postat 11 januari 2013 Trådstartare Postat 11 januari 2013 Tack så mkt för svar!! Du kanske kan starta ett nytt projekt och importera alla ljud/inställningar? Hur importerar jag det utan att öppna projektet jag ska importera ifrån? Gå in i låtmappen och kolla in om det finns "auto-savade" tidigare varianter av låten (innan du la på alla effekter). mvh/Peter Det finns många gamla versioner av projektet och har försökt öppna den näst sista och den näst näst sista utan framgång men vill inte gå för långt bak pga att det var nästan en helt färdig mix när den la av.
Larsson Postat 11 januari 2013 Postat 11 januari 2013 logic verkar inget vidare, tycker man ser sådana här trådar dagarna i ända 😐 hoppas du får igång projektet igen, otroligt frustrerande...
klasho Postat 11 januari 2013 Trådstartare Postat 11 januari 2013 Logic är ett fantastiskt program, men nian har haft lite väll många kraschtendenser. 😳
joachime Postat 11 januari 2013 Postat 11 januari 2013 Hur importerar jag det utan att öppna projektet jag ska importera ifrån? Öppna ett nytt tomt projekt. Gå till File/Import... eller Kringla+I Bläddra fram det projekt/dokument du har problem att öppna och klicka Import. I högerspalten får du nu upp en flik kallad Browser där du kan välja vad som ska importeras från det valda projektet. Content är ljudfiler och midispår. Plugins är de pluggar som ligger på spåren. Sends är de aux-tappnignar spåren/kanalerna i projektet har. I/O är den routing spåren/kanalerna har. Auto är den eventuella automationen. Testa att kryssa i allt och importera. Funkar inte det, testa att importera spår för spår. Om något spår orsakar en krasch, starta om och hoppa över det spåret.
klasho Postat 11 januari 2013 Trådstartare Postat 11 januari 2013 Cool! Tackar, ska testa. Importeras inställningar, reglar och dyl med?
klasho Postat 11 januari 2013 Trådstartare Postat 11 januari 2013 Har laddad om projektet till ett nytt och det FUNKAAAAAAARR!!! 😄 Har nu bouncat ner de tunga instrumentpluggarna till audio så det händer förhoppningsvis inte igen.. TACKAR så mkt till er för hjälpen!!!! Nu ska jag fira med en öl! Skål på er!! 😎
JakobP Postat 11 januari 2013 Postat 11 januari 2013 (redigerat) Hittade det här, värt att prova : Troubleshooting If you do encounter issues with a project, try these steps: 1. Open Logic without an audio driver: hold down the Control key when Logic begins to open. A dialog appears, asking to launch the Core Audio driver. Click No. 2. Open the project file. 3. Choose Edit > Delete Undo History. Note: This will remove any saved undo steps. 4. Choose Options > Project Information... Click Reorganize Memory. If any warnings about unused blocks appear, click Delete in the warning dialog, and click Reorganize Memory again, until there are no more messages. 5. Save the project with a different name. Hoppsan, försent ute 🙂 Redigerat 11 januari 2013 av JakobP
klasho Postat 11 januari 2013 Trådstartare Postat 11 januari 2013 det är aldrig försent för lärande 🙂 Vad händer egentligen när man gör så? Kan vara något värt att tänka på i framtiden..
klasho Postat 11 januari 2013 Trådstartare Postat 11 januari 2013 Uppföljning: När jag importerade från det craschade projektet till ett nytt så re-directade den vissa bussar. Alla bussar fanns där men de bytte plats på nummrene på några så att sändarna från kanalerna skickade till fel buss. Kan vara något att tänka på om någon har samma problem och tar till samma problemlösning.
Peter Roos Postat 13 januari 2013 Postat 13 januari 2013 (redigerat) Gött! :-) Redigerat 13 januari 2013 av Sleap
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.