joachime Postat 10 januari 2013 Postat 10 januari 2013 Inför omröstningen i mixtävlingen undersöker jag möjligheterna att bädda in en spelare i tråden. Soundcloud och Grooveshark är exempel på lösningar, men eftersom jag vet flera som har synpunkter på ljudkvaliteten på dessa tjänster tänkte jag inte nöja mig med det utan leta vidare. Önskemål: En spelare som hanterar spellilstor/playlists och som går att bädda in i ett inlägg eller tråd. Den ska åtminstone hantera MP3, men gärna MP4, FLAC eller WAV/AIFF Upplösningen bör vara bättre än 128 kbps Den ska inte koda om uppladdat/länkat material själv utan bara spela upp det Det optimala är om det redan finns en smidig lösning för IP board I andra hand en extern tjänst man kan bädda in i ett inlägg, typ soundcloud I tredje hand en spelare från tredje part som stödjer både html5 och flash Några tips! 🙂
desvaenger Postat 10 januari 2013 Postat 10 januari 2013 Måste den bäddas in i tråden? Ett annat alternativ kan ju vara att länka till en sida där man i sin tur har klippen tillgängliga.
joachime Postat 10 januari 2013 Trådstartare Postat 10 januari 2013 Nej, den måste inte bäddas in. Men det är ett önskemål. Har du något förslag på lösning?
desvaenger Postat 10 januari 2013 Postat 10 januari 2013 Nej, den måste inte bäddas in. Men det är ett önskemål. Har du något förslag på lösning? Ok! Nej, jag är tyvärr inte så värst bra på dessa grejor.. Jag googlade på "forum free audio player playlist". http://www.instantshift.com/2010/02/10/21-free-music-players-for-your-website/ Dessa går kanske att bädda in också? Jag vet inte.
joachime Postat 10 januari 2013 Trådstartare Postat 10 januari 2013 Tack. Jag har googlat på ämnet. Vänder mig till er för att kolla om ni kan rekommendera någon spelare på egen erfarenhet. Mycloudplayer verkar vara en tjänst/app som jobbar mot soundcloud.
joachime Postat 14 januari 2013 Trådstartare Postat 14 januari 2013 Bump! Någon som kan rekommendera en lösning?
joachime Postat 16 januari 2013 Trådstartare Postat 16 januari 2013 Bump igen. Nu är det brinnande aktuellt. 26 mixbidrag står i farstun och stampar. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.