Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte skaffa mig Cubase Artist 7 (för jag tror jag klarar mig med det begränsade antalet kanaler).

Jag tänkte spela in några gitarrer och kanske sång, men också "en massa" syntar, både hård- och mjukvaru.

Skulle man snabbt "växa ur" Artist, eller vad skulle en användare med fullversionen sakna mest i Artistversionen?

(Jämförelselista här : http://www.steinberg.net/fileadmin/files/PRODUCTS/Cubase/Generation_7/Cubase_7/PDF/Comparison_Chart_C7_CA7.pdf )

Annons
Postat

Hej Ventures. Jag hade samma tankar som du när jag skulle skaffa Cubase. Klarar jag mig på Artist? Men jag var för feg för att ta risken....så jag gick All in, och skaffade mig Full versionen, (det var ett tag sedan nu, har Cubase 6.5) men att känna att det aldrig saknas något är ju helt underbart ! 🙂 Om jag inte hade skaffat den feta versionen, så hade jag nog inte kunnat sova gott om natten. (gräset är ju alltid grönare på andra sidan)

Mitt tips är nog att försöka skaffa ekonomi till en full version. (det är skönt med over-kill 😉

Postat

Kanske främst Variaudio och REVerence - men det beror förstås också på vad du behöver för något...

Det kostar mer än mellanskillnaden mellan Cubase och Cubase Artist, om man köper andra pluggar för att få samma funktioner...

• 2 veckor senare...
Postat

Skaffade 7 Artist kring jul men fick uppgradera till fullversionen för bara någon vecka sedan sen jag upptäckt funktionen Logical Editor, som inte kommer med i Artist, samt att VST-utbudet var kännbart reducerat i densamme.

Mmm.. betalade ca 2500 för Artist hos Thomann och betalade ytterligare precis över 2000 kr för uppgraderingen. Så det blev billigare än om jag köpt fullversionen från början. Men så har jag Artist-förpackningen hemma och inte fullversionens svarta, snyggare låda 😐

Postat

Sitter man och jobbar timme efter timme med ett program eller verktyg så är inte en tusenlapp eller två värt att fundera över.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.