Jump to content
Annons

Sylenth1/32bit-fundering (BILD)

Recommended Posts

Bergstrom93 (oregistrerad)
Postat

HallĂ„ igen! 🙂

Köpte sylenth1 hÀromdagen som Àr i 32bit, som jag anvÀnder i det senaste logic som körs i 64bit.

1 - NĂ€r jag ska vĂ€lja Sylenth1 pĂ„ plugins i logic sĂ„ finns det under kategorin "AU instruments (32bits)" istĂ€llet för den vanliga kategorin "AU instruments". Är det nĂ„got konstigt med det eller normalt?

2 - NÀr jag vÀl öppnar sylenth1 sÄ kommer det fram en ruta som sÀger "Click to open plug-in interface" som den bifogade bilden visar. NÀr jag dÄ klickar dÀr kommer Sylenth1 upp, problemet Àr bara att jag av nÄgon anledning inte kan spela pÄ logics inbyggda keyboard nÀr jag har Sylenth1 uppe - utan jag mÄste dÄ klicka pÄ den lilla "Click to open plug-in interface"-rutan igen, och dÄ kan jag sjÀlvklar inte skruva pÄ synthens kontroller samtidigt som jag spelar.

Blir vĂ€ldigt tokig nĂ€r saker och ting inte fungerar som man vill, sĂ„ Ă€r j*vligt tacksam för svar! 🙂

post-32476-0-99882800-1357751654_thumb.png

Annons
Postat

Anledningen till att du fÄr upp rutan Àr för att du kör Logic i 64-bit medan Sylenth1 endast har stöd för 32-bit för Logic. Rutan Àr en sÄkallad "32-Bit Audio Unit Bridge", en brygga som lÄter dig anvÀnda dina 32-bitspluggar trots att du kör Logic i 64-bit. Det Àr inget som Àr konstigt, det enda du behöver göra Àr att klicka pÄ den grÄ rutan varje gÄng du vill fÄ upp pluggen. Fungerar bra tycker jag, Àven om jag precis som du blev irriterad att man pröjsar för en synt och ÀndÄ behöver "krÄngla". Vad gÀller rattarna kan du stÀlla in kanalens automation pÄ write, touch eller latch och sedan skruva. NÀr du sedan stÀller automationen du just skapat pÄ READ istÀllet, fÄr du upp automationskanalen för det du vill automatisera. Du kan med andra ord nu rita in exakt det du vill automatisera i Sylenth1. Hoppas det hjÀlper, lycka till!

Postat

Om du inte anvÀnder sÄ mycket samplingsbibliotek sÄ borde du kanske kunna klara dig pÄ att köra Logic i 32-bitarslÀget istÀllet? SÄ slipper du den oerhört störande bridgen? För Sylenth1 Àr vÀl ljudsyntes va?

Postat

Högerklicka pÄ startfilen till Logic och vÀlj Starta i 32 bit om du vill skippa böket...

Postat

Anledningen till att du fÄr upp rutan Àr för att du kör Logic i 64-bit medan Sylenth1 endast har stöd för 32-bit för Logic. Rutan Àr en sÄkallad "32-Bit Audio Unit Bridge", en brygga som lÄter dig anvÀnda dina 32-bitspluggar trots att du kör Logic i 64-bit. Det Àr inget som Àr konstigt, det enda du behöver göra Àr att klicka pÄ den grÄ rutan varje gÄng du vill fÄ upp pluggen. Fungerar bra tycker jag, Àven om jag precis som du blev irriterad att man pröjsar för en synt och ÀndÄ behöver "krÄngla". Vad gÀller rattarna kan du stÀlla in kanalens automation pÄ write, touch eller latch och sedan skruva. NÀr du sedan stÀller automationen du just skapat pÄ READ istÀllet, fÄr du upp automationskanalen för det du vill automatisera. Du kan med andra ord nu rita in exakt det du vill automatisera i Sylenth1. Hoppas det hjÀlper, lycka till!

Tack för svaret, skönt att det inte var nĂ„got fel iaf Ă€ven fast man kan tycka det Ă€r ett störande moment 🙂

Postat

AngĂ„ende om att köra logic i 32bits istĂ€llet sĂ„ har jag inte (Ă€nnu) sĂ„ stora kunskaper om det, fĂ„r lĂ€sa pĂ„ lite om det Ă€mnet om inte nĂ„gon vĂ€nlig skĂ€l kan förklara kortfattat pĂ„ ett pedagogiskt sĂ€tt hur det fungerar 🙂

Postat

GĂ„ in program, högerklicka pĂ„ Logic Pro-loggan, vĂ€lj "visa info", kryssa i "Öppna i 32-bitarslĂ€ge". DĂ„ öppnas Logic i 32-bitarslĂ€get och du slipper den jobbiga rutan hela tiden. Men dĂ„ har du ju begrĂ€nsat med RAM att jobba med. Men jobbar du inte mycket med samplingar sĂ„ borde det vara lugnt!

Postat

GĂ„ in program, högerklicka pĂ„ Logic Pro-loggan, vĂ€lj "visa info", kryssa i "Öppna i 32-bitarslĂ€ge". DĂ„ öppnas Logic i 32-bitarslĂ€get och du slipper den jobbiga rutan hela tiden. Men dĂ„ har du ju begrĂ€nsat med RAM att jobba med. Men jobbar du inte mycket med samplingar sĂ„ borde det vara lugnt!

I see, vi sÀger att jag kör pÄ 32bits men skulle sedan vilja Àndra till 64bits mitt under ett projekt, funkar det?

Postat

I see, vi sÀger att jag kör pÄ 32bits men skulle sedan vilja Àndra till 64bits mitt under ett projekt, funkar det?

Absolut! Inga projekt Àr lÄsta till 32/64bit och för att förtydliga sÄ handlar alltsÄ inte detta om upplösning pÄ ljudet (DÄ pratar man normalt om 16 bit, 24 bit eller 32 bit floating point). Det finns alltsÄ inga ljudmÀssiga fördelar att köra i 64bit. DÀremot sÄ kan logic hantera mer minne om du kör i 64bit, sÄ om du jobbar i stora projekt (runt 80-120 kanaler) och har mer Àn 4GB ram i datorn sÄ har du prestandamÀssigt en fördel, inte annars.

SÄ byt till 32bit du. Det Àr enklare och mindre buggigt.

//F

Postat

Absolut! Inga projekt Àr lÄsta till 32/64bit och för att förtydliga sÄ handlar alltsÄ inte detta om upplösning pÄ ljudet (DÄ pratar man normalt om 16 bit, 24 bit eller 32 bit floating point). Det finns alltsÄ inga ljudmÀssiga fördelar att köra i 64bit. DÀremot sÄ kan logic hantera mer minne om du kör i 64bit, sÄ om du jobbar i stora projekt (runt 80-120 kanaler) och har mer Àn 4GB ram i datorn sÄ har du prestandamÀssigt en fördel, inte annars.

SÄ byt till 32bit du. Det Àr enklare och mindre buggigt.

//F

Kalas! Tack 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.