Twilight_Zound Postat 16 mars 2005 Dela Postat 16 mars 2005 (redigerat) Skapar spår, (Audio) Skapar FX Chanel (Nått rev) Vill ha det i monitor samtidigt som man spelar in men det funkar lixom inte riktigt... M-Audio Delta 1010LT Cubase SX2 Har kollat manualen Har Kollat Majkens sida... 😎 PS.. Får in ljudet och kan spela in och så.. Men Effekterna hörs inte under tiden som man spelar in... Effekten får in signalen men det verkar som det blir stopp nånstans.. Den ger utslag alltså..Men hörs alltså inte Redigerat 16 mars 2005 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 16 mars 2005 Dela Postat 16 mars 2005 (redigerat) En fånig fråga men har du tryckt in monitorknappen på kanalen. Den skall ju bli fisigt brunorange (tror jag - sitter på jobbet) för att effekterna skall kunna höras när du spelar in. 😛 edit: klyddade lite Redigerat 16 mars 2005 av Egghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jonasekman Postat 16 mars 2005 Dela Postat 16 mars 2005 Sen finns det nåt som heter direct monitoring i inställningarna som jag aldrig kommer ihåg om det ska vara av eller på. Testa att leka med det. /J Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 16 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 16 mars 2005 (redigerat) Japp. Monitor knapp är på... Direct Monitor ligger det i Devices? Never mind hittade den... Men det gjorde varkens till eller från.. Redigerat 16 mars 2005 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 16 mars 2005 Dela Postat 16 mars 2005 (redigerat) Har du glömt att lägga till Output's i VST connections? 😉 eller kan det vara så att de inte är korrekt routade? Redigerat 16 mars 2005 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 16 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 16 mars 2005 (redigerat) Njae.. Har kanal 1/2 från Kortet till ut till Mixern ch 2/3. Sen Ch 3/4 In på Kortet från Sub 3/4 på Mixer. Och allt det funkar kalas.. Jag har insignal till cubase och kan spela in och så. Ser tillochmed insignal i Effekten fönster men den hörs inte... Men effekterna hörs inte "NÄR" jag spelar in... Dock så finns de där efter inspelning och jag lyssnar på spåret... Kollad lite extra i manualen och där står det att man kan köra på två sätt.. Så som jag har gjort är Direct Mon i Cubase settings samt mixer hardware...Men det funkar lixom inte ändå.. Testade att leka lite med inställningarna.. Skapade Audio Track. La till Rev. Sen klickade jag hej villt på knapparna och plötsligt kom eff i mon utan att jag spelade in, men, de försvan lika snabbt igen och naturligtvis kommer jag inte i håg vad jag gjorde 🙂 . Ger mig fan på att det är något fruktat banalt jag glömmer... 🙂 Redigerat 16 mars 2005 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 17 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 17 mars 2005 Såja...tog en riktig funderare och löste problemet... Får ju koppla förbi Monitorljudet till en annan utkälla...Som jag gjorde innan så gick in och utljud till samma källa/grund. Mixern alltså.. Nuvarande koppling med M-Audio delta 1010LT och Cubase SX, Behringer MX 1604A 12CH Mix: Mic----> mixer Ch 1 (Ph Matning) Mixer 3/4ALT-----> Delta1010LT 3/4 In.. Delta1010Lt CH 1/2 Wav Out------> Headphones (Tillsvidare, Skaffa en monitormixer kanske eller en Distributionsmixer) Inst i programvara: Delta 1010LT: Monitor Mixer: Volym MAX Mixer Inputs: Wav 1/2 Out Volym MAX Stereo Link Wav 3/4 Out MUTE Volym Negativ Stereo Link Wav 5/6 Out ---------------"------------------ Wav 7/8 Out ---------------"------------------ Wav S/PDIF Out -----------"------------------ HW In S/PIDF -----------"------------------ HW In 1/2 -----------"------------------ HW In 3/4 Volym MAX Stereo Link HW In 5/6 MUTE Volym Negativ Stereo Link HW In 7/8 -----------------"------------------- Patchbay Router: HW Out: Hw out 1/2 Hw In 3/4 Hw In 5/6 Hw in 7/8 Hw out S/PDIF Monitor Mixer HW settings: 44100Khz v Single and insync v Latancy 512 Sliders: 1/2 Out MAX Resten 0 3/4 In MAX Resten 0 Resten i Delta kortet är mest kuriåsa 😲 Settings i Cubase: Devices----Vst Connections Bus name: Stereo In Delta1010Lt 3L/4R Stereo Out Delta1010Lt 1L/2R Done Devices----Device Setup: Vst Multitrack, Bocka ev av Direct Monitoring Done Have Fun 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.