Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan! Jag är en kille på arton år som är ute och spelar väldigt mycket. Jag har haft tinnitus sen två år tillbaka men ser inte detta som ett jättestort problem längre, är dock väldigt rädd om min hörsel nu och har alltid mina gjutna bellman-proppar -25 db när vi lirar.

Jag ska komma till sak. Vi köpte för ca tre veckor sedan in-earsystem istället för att köra med monitorer då dom är klumpiga och man får bättre ljud med in-ear. Däremot fick vi med jtslurar som inte är så värst mycket att hänga i granen. Dåligt ljud, samt halvkass dämpning. Jag undrar därför om någon har nåt bra tips på lurar runt 2-3 tusen som har bra ljud och dämpar bra. Hörde att man kunde beställa lurar till mina gjutna proppar, men då skulle man tydligen få ta bort dämpningen på lurarna, vilket jag inte vill.

Tack på förhand!

Annons
Postat

Hejsan! Jag är en kille på arton år som är ute och spelar väldigt mycket. Jag har haft tinnitus sen två år tillbaka men ser inte detta som ett jättestort problem längre, är dock väldigt rädd om min hörsel nu och har alltid mina gjutna bellman-proppar -25 db när vi lirar.

Jag ska komma till sak. Vi köpte för ca tre veckor sedan in-earsystem istället för att köra med monitorer då dom är klumpiga och man får bättre ljud med in-ear. Däremot fick vi med jtslurar som inte är så värst mycket att hänga i granen. Dåligt ljud, samt halvkass dämpning. Jag undrar därför om någon har nåt bra tips på lurar runt 2-3 tusen som har bra ljud och dämpar bra. Hörde att man kunde beställa lurar till mina gjutna proppar, men då skulle man tydligen få ta bort dämpningen på lurarna, vilket jag inte vill.

Tack på förhand!

Du kan inte köra Inear samtidigt som dämpningen i dina Bellmanproppar.

Däremot så finns det så att du kan montera de flesta fabrikat av Inear med en ersättningsring direkt i dina silikonproppar.

Fisher är en tillverkare av detta.

Personligen så tycker jag att detta låter basfattigt i kombination.

Har provat med Ultimate Ears trevägsproppar och det blir inte bra anser jag.

Bättre då att köra med deras egna gummi som finns på proppen.

Om du vill ha gjutna så måste du dessvärre kliva upp ett par hack ekonomiskt.

Piiiz!

/Mojje

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.