Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Ja då börjar priset nästan närma sig en Gibson 😮 blir att tänka över detta.. Va e fel med de billiga epifånerna? Å ang skruvarna, har epiphones problem med att de stämmer om sig å så?

De billiga epiphonerna är ju inga höjdare. Låg byggnadskvalité, dåligt material etc. Det är ju som squires. De billiga gör sig bäst på majbål, medans de dyrare (classic vibe, Vintage modified) är helt okej instrument.

Jag har spelat på några epi standards Och visst, stämskruvarna är okej, men är svåra att finlira och håller inte pitchen så jättebra.

http://ordermusic.se/produkter/gitarr/elgitarr/6-strangade/les-paul-standard-plus-top-pro-w-probuckers-coil-tap-vintage-sunburst2

Den kan vara ett alternativ annars. Bra att börja med tror jag, behöver nog inte byta mikar i första laget heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssnade själv lite jämförelser mellan burstbuckers och probuckers å burstarna var ju helt klart överlägsna... min tanke var om man kunde hitta en planka för ett par tusenlappar bara och slå på ett par sådana och få ett ljud överlägset epiphone till halva priset av en gibson..

Link to comment
Dela på andra sajter

aa köper jag en sån där och slänger på ett par burstbuckers så hamnar ju dock priset på samma som en gibson - vilket motverkar hela syftet 😆 kanske borde vara nöjd med min fender..

Som en gibson studio ja. Vilket inte är en gibson egentligen. Då de är byggda i samma fabrik som epi. fast det står gibson på delarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

@Nay: jag har en Epiphone Special 61 Reissue (som jag bytt ut mikarna till Seymore Duncans) från 200x och den lirar fantastiskt bra. Inga probs med intonation etc whatsoever 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger in en fråga vilka stämskruvar jag bör montera på min telecaster med strattahuvve?

Grover, alla dagar i veckan. Om du inte är nöjd med de som sitter på den.

Gertruds mysiga formfranskor?

😆

Beställde en epiphone black beauty *skäms*

Din jävel. De är så jävla snygga.

@Nay: jag har en Epiphone Special 61 Reissue (som jag bytt ut mikarna till Seymore Duncans) från 200x och den lirar fantastiskt bra. Inga probs med intonation etc whatsoever 🙂

Dessa fula jävlar? http://ordermusic.se/produkter/gitarr/elgitarr/6-strangade/les-paul-special-ebony 😮

och för er som tänker "varför? 😕 ":

les+paul+custom+black+beauty.jpg

Ååååååååååååååååh. Du din! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

gibson studio lät bättre (nedsatt från 10000 till 8000) men gillade hur denna kändes mot fingrarna. ska slå på ett par bättre mickar på den sen så ljudet blir nog bättre, blir nog svårt att avgöra vad som är bäst sen... denna gura är ju lite tjockare så soundet är naturligt lite mörkare. har jävligt mycket klarhet i min fender som det är så tänker testa dubba dessa på olika sätt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

gibson studio lät bättre (nedsatt från 10000 till 8000) men gillade hur denna kändes mot fingrarna. ska slå på ett par bättre mickar på den sen så ljudet blir nog bättre, blir nog svårt att avgöra vad som är bäst sen... denna gura är ju lite tjockare så soundet är naturligt lite mörkare. har jävligt mycket klarhet i min fender som det är så tänker testa dubba dessa på olika sätt 🙂

Mycket klokt imho. Sätt i gibson-mikar i den epi:n så har du en som låter som en studio, fast känns bättre att spela på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...