Guitar Nilsson Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 ja precis 😑 det här med att "benda" toner för att nå åt de som man inte kommer åt vanligtvis var helt främmande för mig alltså. inte lätt detta. När jag började med det lät det fan enormt, hittade aldrig rätt ton, antingen för hög eller för låg. Så jag övade en del med stämdosa inkopplad. Nu hittar jag tonerna lätt. Jag töjer hela tiden, det är min grej. Strängen låter annorlunda töjd än otöjd. Och när man slår an tonen o sen töjer så blir det en "forcerande" effekt på strängs svängningar. Fint kuckelimuck.
Guitar Nilsson Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Spela en vanlig enkel melodi är ju inte svårt, men böja toner är lite knepigt. Det finns massor av lektioner på utube. Fick lust att skaffa ett munspel själv så att mina nya grannar märker att jag har flyttat in. 4Sound har en låda med 7 st Hohner Bluesspel, såna kör jag på. Kostar under 400 kr för sju stycken. Att benda sugtonerna på ett C-spel är ganska easy. På Blåstonerna är det svårare.
Naymari Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 ja precis 😑 det här med att "benda" toner för att nå åt de som man inte kommer åt vanligtvis var helt främmande för mig alltså. inte lätt detta. Jag har kollat på flera instruktioner. Men jag har aldrig fattat hur man ska göra för att benda. Det låter så jäkla häftigt när man väl kan dock!
Naymari Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 4Sound har en låda med 7 st Hohner Bluesspel, såna kör jag på. Kostar under 400 kr för sju stycken. Att benda sugtonerna på ett C-spel är ganska easy. På Blåstonerna är det svårare. Jag har ett C-spel från hohner. Men fattar inte tekniken för att benda alls!
pjocke (oregistrerad) Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Jag suger på det mesta. Men livet går inte ut på att briljera har jag fått höra. Av en lögnare.
SadamJR Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 När jag började med det lät det fan enormt, hittade aldrig rätt ton, antingen för hög eller för låg. Så jag övade en del med stämdosa inkopplad. Nu hittar jag tonerna lätt. Jag töjer hela tiden, det är min grej. Strängen låter annorlunda töjd än otöjd. Och när man slår an tonen o sen töjer så blir det en "forcerande" effekt på strängs svängningar. Fint kuckelimuck. Finns det strängar på munspel?
Fidden Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Man typ använder tungan.det känns lite som magi när man först lyckas... Som flickan kanske sa.
SadamJR Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Jag hade nån munspelskurs i ett häfte där dom förklarade det bra. Minns inte längre dock.
slejnard Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Tjälknöl-gott-mätt-lax-mjukkaka-mätt-julmust 😑 Man typ använder tungan.det känns lite som magi när man först lyckas... Som flickan kanske sa. 😮☺️
slejnard Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Köffähhhhhhhh!!! 😆 Skaffat swish nu åxå 😑 DE e gott! De e de de e de 😑
Zakyath Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Man typ använder tungan.det känns lite som magi när man först lyckas... Som flickan kanske sa. Lyckades benda ett par låga genom att slappna av i halsen typ. Skumt
SadamJR Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Lyckades benda ett par låga genom att slappna av i halsen typ. Skumt Man måste slappna av i halsen, som flickan sa.
Pico Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Despicable me på trean i afton. Måste fan se om den. 😄
Zakyath Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 jag saknar tiden när det bara var mickeh som langade sexreferenserna
Neosus Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Man böjer luftflödet läste jag på ett annat forum! Hur faan böjer man ett luftflöde undrar jag! Jag kan benda munspelstoner men fråga mig inte hur jag gör! 😳
SadamJR Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 jag saknar tiden när det bara var mickeh som langade sexreferenserna Det var mer sånt förr.
CHAE Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 (redigerat) Man böjer luftflödet läste jag på ett annat forum! Hur faan böjer man ett luftflöde undrar jag! [...] Va faan gör du på andra forum undrar jag 😳 Redigerat 25 december 2013 av CHAE
Zakyath Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 (redigerat) senaste nytt! grahn är inte den han utgett sig för att vara! besöker andra forum och annat snusk! Redigerat 25 december 2013 av Zakyath
Naymari Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Varför ska det vara så svårt att hitta ett elpiano som låter okej för? 😏
Recommended Posts